Berichten over wonen

1. Veenendaal
    9B - Rick Moerman ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Rick Moerman op 11 oktober 2022 om 12:12

Geen nep sociale huur in Veenendaal

Onlangs heeft de ChristenUnie schriftelijke vragen gesteld over ‘nep sociale huur’. Nep sociale huur houdt in dat een woning een kale huurprijs van onder de sociale huurgrens kent. Maar door middel van hoge service en andere bijkomende kosten, wordt de uiteindelijke huurprijs alsnog hoog. Huurders worden op deze manier negatief verrast: de huur komt uiteindelijk stukken hoger uit dan gedacht. Toch besluiten huurders vaak akkoord te gaan met deze hoge huurprijs, omdat ze geen ander alternatief hebben.

Lees meer over "Geen nep sociale huur in Veenendaal"
  2. Schermopname (4).png
    3B - Jeroen van Esseveld ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Jeroen van Esseveld op 24 juni 2022 om 14:56

De verstedelijking van Veenendaal

De komende jaren staat elke gemeente in Nederland voor de enorme taak om voldoende woningen te bouwen. Maar niet alleen woningen moeten de ruimte krijgen. Ook moet er ruimte zijn voor wateropvang en het groen wat we hebben willen we niet verliezen. Met meer woningen, meer mensen zal er ook nagedacht worden over de bereikbaarheid van onze gemeente. Dit kan de gemeente Veenendaal niet alleen en daarom is er gekozen voor de samenwerking tussen veel verschillende gemeenten van Veenendaal tot Nijmegen. Deze gemeente hebben gekozen voor een gezamenlijke verstedelijkingsstrategie. Als gemeenteraad kregen we in juni de eerste plannen te zien hoe dit complexe probleem aangepakt gaat worden.

Lees meer over "De verstedelijking van Veenendaal"
  3. Afbeelding bij bijdrage voor de website betreft 10 miljoen.jpg
    Foto van Tineke Bette t.b.v. de bijdrage NTA rapport.png
    Door Tineke Bette-van de Nadort op 10 januari 2022 om 17:29

10 miljoen subsidie voor Veenendaal

Er komen meer kansen voor starters op de woningmarkt in Veenendaal. Het Rijk en de provincie Utrecht hebben 10 miljoen euro toegekend vanuit de Woningbouwimpuls-subsidie om het oude bedrijventerrein Het Ambacht te transformeren tot een woongebied. Het plangebied loopt van de Nijverheidslaan tot aan de Groeneveldselaan.

Lees meer over "10 miljoen subsidie voor Veenendaal"