Berichten geschreven door Roelof Mulder

1. vliegroute.jpg
    Door Roelof Mulder op 30 april 2024 om 22:18

Geen vliegroute boven Veenendaal!

De ChristenUnie maakt zich hard voor het voorkomen van een 4e aanvliegroute voor schiphol die ook over Veenendaal loopt. Eerder was er sprake van 115 vliegtuigen per dag, maar uit nieuwe analyse blijkt dat het om 235 vliegtuigen per dag gaat. Het programma Pointer besteedt hier op NPO 2 op donderdag 11 april om 20:26 uur aandacht aan. Laat u goed informeren en overweeg ook om in actie te komen op stop4delaagvliegroute (stop4deroute.nl)

Lees meer over "Geen vliegroute boven Veenendaal!"
  2. vliegtuig.jpg
    Door Roelof Mulder op 1 februari 2024 om 16:39

Online sessie met minister Harbers over de 4e route

Vandaag heb ik meegedaan aan de online sessie met minister Harbers over de 4e route voor verkeersvliegtuigen over midden Nederland. Je kunt de sessie terugkijken bij Nieuwspoort Het was erg informatief en geeft alle aanleiding om ons de komende jaren op dit thema te laten horen. We hebben zeker nog invloed op wel of geen vliegtuigen boven ons hoofd.

Lees meer over "Online sessie met minister Harbers over de 4e route"
  3. fietsers.jpg
    Door Roelof Mulder op 16 januari 2024 om 09:14

ChristenUnie stelt schriftelijke vragen over verkeersveiligheid Duivenwal

Eind 2023 werden we opgeschrikt door 2 ongelukken met fietsers op de Duivenwal. Bij 1 van die ongelukken kwam een 67 jarige inwoner om het leven. Er staat een structurele verbetering van de verkeersveiligheid gepland door een nieuwe inrichting van de wegen op de Duivenwal en de Weverij. De ChristenUnie heeft het college gevraagd of er tijdelijk maatregelen getroffen kunnen worden om de verkeersveiligheid te verbeteren totdat de de herinrichting gereed is.

Lees meer over "ChristenUnie stelt schriftelijke vragen over verkeersveiligheid Duivenwal"
  4. duurzaam vervoer.jpg
    Door Roelof Mulder op 31 januari 2023 om 21:59

Duurzaam mobiel genieten

Geweldig dat we overal kunnen komen! Je werk, je familie, je vakantie. Het lukt niet zonder mobiliteit. Dat willen we zo houden én we moeten ook iets veranderen. Straks kan het niet meer met fossiele brandstoffen. Veenendaal kan ruimte maken om inwoners en bedrijven te helpen bij die verandering.

Lees meer over "Duurzaam mobiel genieten"
  5. hensbergen garaga.jpg
    Door Roelof Mulder op 20 september 2022 om 09:18

Parkeren in Veenendaal

Al jaren lijdt de gemeente flinke verliezen op de parkeergarages. Dat heeft heel veel oorzaken en het is een complex dossier. Er is ook al veel gesproken en al veel geprobeerd, maar dat heeft tot op de dag van vandaag nog niet geleid tot een verbetering van de financiële situatie. Er is de laatste jaren ook veel veranderd. We hebben de pandemie gehad met een grote impact op onze mobiliteit en ons winkelgedrag. De energieprijzen zijn geëxplodeerd, de inflatie stijgt, de koopkracht daalt. Veenendaal heeft een nieuwe centrumvisie.

Lees meer over "Parkeren in Veenendaal"
  6. image003.png
    Door Roelof Mulder op 5 september 2022 om 15:49

SeeYou in Downtown!

Recent was onze fractie aanwezig bij een fondsenwervingsavond van SeeYou. SeeYou is een in Veenendaal opgerichte stichting (voorheen Dark & Light) die zich al ruim 40 jaar inzet voor mensen in Afrika en Azië, waaronder Ethopie met oogaandoeningen.

Lees meer over "SeeYou in Downtown!"