Berichten over bouwen

1. Rosita bij IKC Het Erf.jpg
    7B - Willem van Braak ChristenUnie Veenendaal.jpg 8 - Rosita Bussink-Verheij ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Willem van Braak, Rosita Bussink-Verheij op 16 april 2024 om 11:00

Nieuwbouwplannen voor basisschool Het Erf

Roelof en Rosita zijn samen bij de informatieavond over de bouwplannen van de ontwikkeling van onder andere het IKC Ronde Erf geweest.
    Lees meer over "Nieuwbouwplannen voor basisschool Het Erf"
  2. csm_csm_Impressie-Nieuweweg-220-226_30f8a4671f_480f293a97.jpg
    9B - Rick Moerman ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Rick Moerman op 30 september 2023 om 20:57

Nieuwbouw Nieuweweg

Een prachtige entree voor Veenendaal, dat is wat wij voor ons zien met de nieuwbouwplannen voor de Nieuweweg 220 t/m 226. Afgelopen raadsperiode hebben wij ingestemd met het bestemmingsplan voor deze locatie. Hierdoor kan er binnenkort gebouwd worden aan een mooi nieuw wooncomplex!

Lees meer over "Nieuwbouw Nieuweweg"
  3. Westersingel.jpeg
    9B - Rick Moerman ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Rick Moerman op 27 februari 2023 om 14:00

Nieuwe bouwmogelijkheden aan de Westersingel

Afgelopen raadscyclus stonden de ruimtelijke en programmatische kaders Westersingel 37-59II op de agenda. Deze appartementen langs de Rondweg worden misschien gesloopt en vervangen door nieuwbouw. De raad heeft uitvoerig gesproken over de invulling van deze mogelijke nieuwbouw.

Lees meer over "Nieuwe bouwmogelijkheden aan de Westersingel"
  4. Schermopname (4).png
    3B - Jeroen van Esseveld ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Jeroen van Esseveld op 24 juni 2022 om 14:56

De verstedelijking van Veenendaal

De komende jaren staat elke gemeente in Nederland voor de enorme taak om voldoende woningen te bouwen. Maar niet alleen woningen moeten de ruimte krijgen. Ook moet er ruimte zijn voor wateropvang en het groen wat we hebben willen we niet verliezen. Met meer woningen, meer mensen zal er ook nagedacht worden over de bereikbaarheid van onze gemeente. Dit kan de gemeente Veenendaal niet alleen en daarom is er gekozen voor de samenwerking tussen veel verschillende gemeenten van Veenendaal tot Nijmegen. Deze gemeente hebben gekozen voor een gezamenlijke verstedelijkingsstrategie. Als gemeenteraad kregen we in juni de eerste plannen te zien hoe dit complexe probleem aangepakt gaat worden.

Lees meer over "De verstedelijking van Veenendaal"