Berichten over jeugd en gezin

1. Werkbezoek Schitter.jpg
    7B - Willem van Braak ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Willem van Braak op 16 april 2024 om 11:08

Werkbezoek aan Schitter

Ieder kind zien in zijn of haar situatie en omgeving om hem of haar (weer) te laten schitteren, dat is de passie van Praktijk Schitter! En daar waren Willem en Sanny vandaag op werkbezoek. Gedurende een week komen hier heel wat kinderen en jongeren langs om aan de slag te gaan met wat zij nodig hebben om goed te kunnen functioneren als het even niet zo lekker gaat.

Lees meer over "Werkbezoek aan Schitter"
  2. pexels-vika-glitter-1648396.jpg
    3B - Jeroen van Esseveld ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Jeroen van Esseveld op 30 november 2023 om 14:18

Mijn politieke activiteiten van de afgelopen maanden

Wanneer relaties stuklopen en daar zijn kinderen bij betrokken dan is dat regelmatig een oorzaak voor allerlei problemen. Dit noemde de medewerkers van SAVE en CJG als een belangrijke oorzaak voor de problemen waar zij tegenaan lopen. Daarom dachten wij als fractie van de ChristenUnie dat de tijd rijp was om aandacht te vragen voor relatiecursussen.

Lees meer over "Mijn politieke activiteiten van de afgelopen maanden"
  3. pexels-fauxels-3184427.jpg
    7B - Willem van Braak ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Willem van Braak op 20 november 2023 om 15:10

Ben ik nou zo vervelend, of snap jij het niet?

Bij de begrotingsbehandeling mocht ik samen met SGP, VVD en lokaal Veenendaal een motie indienen om speerpunten te benoemen die moeten leiden tot een vermindering van de kosten voor de Jeugdzorg. Die kosten rijzen de pan uit en zorgen elk jaar voor bijna 2 miljoen Euro overschrijding t.o.v. de begroting. De motie werd uiteindelijk volledig toegezegd door de wethouder! Een mooi resultaat.

Lees meer over "Ben ik nou zo vervelend, of snap jij het niet?"
  4. Werkbezoek Leger des Heils.png
    10B Margaretha Riemens van Zetten ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Margreta Riemens-van Zetten op 30 september 2023 om 21:03

Wat is menselijk?

Als gevraagd wordt wat het Leger de Heils doet, kan zo een aantal zaken opgenoemd worden. Maar wat doet het Leger specifiek voor Veenendaal en haar inwoners? Dat was minder bekend. Bekend is voor velen wel kringloop van het Leger des Heils, maar verder is het minder zichtbaar. Daarom zijn een drietal (schaduw)raadsleden en een gast van de fractie van de ChristenUnie op bezoek gegaan bij het Leger des Heils locatie Veenendaal.

Lees meer over "Wat is menselijk?"
  5. fractie 13 oktober 2022.jpg
    3B - Jeroen van Esseveld ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Jeroen van Esseveld op 23 februari 2023 om 10:32

In gesprek met onze achterban over het sociaal domein

Er zijn veel mensen in onze eigen achterban die werken in het sociaal domein. Zij kunnen vertellen uit eigen ervaring wat er goed gaat maar ook waar het nog beter moet. Aangezien in 2023 het beleid voor de komende jaren wordt vastgesteld, vond de fractie het een goed idee om met hen te spreken.

Lees meer over "In gesprek met onze achterban over het sociaal domein"