Berichten over Sociaal domein

1B - Sanny Brunekreeft - Lagerweij ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Sanny Brunekreeft - Lagerweij op 11 januari 2024 om 11:45

Samen één tegen eenzaamheid

In Veenendaal voelt 28,5% van de volwassenen tussen 18 en 65 jaar zich sociaal eenzaam, zoals blijkt uit onderzoek van het RIVM. Sociaal eenzaam ben je als je minder contact met anderen hebt dan je zou wensen. Maar we leven in een gebroken wereld. Eenzaamheid is helaas ook een onvermijdelijk aspect van het leven.

Lees meer over "Samen één tegen eenzaamheid"
  2. pexels-vika-glitter-1648396.jpg
    Door Jeroen van Esseveld op 30 november 2023 om 14:18

Mijn politieke activiteiten van de afgelopen maanden

Wanneer relaties stuklopen en daar zijn kinderen bij betrokken dan is dat regelmatig een oorzaak voor allerlei problemen. Dit noemde de medewerkers van SAVE en CJG als een belangrijke oorzaak voor de problemen waar zij tegenaan lopen. Daarom dachten wij als fractie van de ChristenUnie dat de tijd rijp was om aandacht te vragen voor relatiecursussen.

Lees meer over "Mijn politieke activiteiten van de afgelopen maanden"
  3. samen+recht+doen+visual.jpg
    Door Jeroen van Esseveld op 21 april 2023 om 14:35

Samen recht doen

Samen recht is de titel van het verkiezingsprogramma waar ChristenUnie Veenendaal een jaar geleden de nieuwe raadsperiode is ingegaan. Samen recht doen zeker voor de inwoners die dreigen buiten de boot te vallen of zelfs helemaal buiten de samenleving komen te staan. Voor al deze mensen in het sociaal domein willen we samen recht doen.

Lees meer over "Samen recht doen"
  4. fractie 13 oktober 2022.jpg
    Door Jeroen van Esseveld op 23 februari 2023 om 10:32

In gesprek met onze achterban over het sociaal domein

Er zijn veel mensen in onze eigen achterban die werken in het sociaal domein. Zij kunnen vertellen uit eigen ervaring wat er goed gaat maar ook waar het nog beter moet. Aangezien in 2023 het beleid voor de komende jaren wordt vastgesteld, vond de fractie het een goed idee om met hen te spreken.

Lees meer over "In gesprek met onze achterban over het sociaal domein"
  5. 20221116_103111.jpg
    6B - Leah Kayiganwa ChristenUnie Veenendaal.jpg 8 - Rosita Bussink-Verheij ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Lea Kayiganwa, Rosita Bussink-Verheij op 25 november 2022 om 19:46

Werkbezoek aan Hetwerknu/IW4

Woensdag 16 november/Vandaag brachten Lea en Rosita een werkbezoek aan Hetwerktnu (onderdeel van IW4). IW4 is een sociaal werkbedrijf dat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt helpt om een passende baan te vinden.

Lees meer over "Werkbezoek aan Hetwerknu/IW4"
  6. image0.jpeg
    10B Margaretha Riemens van Zetten ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Margreta Riemens-van Zetten op 25 november 2022 om 19:37

Er zijn voor mensen die het zelf even niet meer redden (Missie 0318)

Vier (schaduw)raadsleden van de ChristenUnie hebben een bezoek gebracht aan Voedsel- en kledingbank Veenendaal. We zijn hartelijk ontvangen. Missie 0318 is een stichting die zich richt op het bieden van praktische hulp aan inwoners van Veenendaal, waarvoor geen standaard hulp beschikbaar of toereikend is. Onder de stichting valt de voedsel- en kledingbank, Stadsakkers en de soepfiets.

Lees meer over "Er zijn voor mensen die het zelf even niet meer redden (Missie 0318)"