Berichten over FoodValley

3B - Jeroen van Esseveld ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Jeroen van Esseveld op 24 juni 2022 om 14:56

De verstedelijking van Veenendaal

De komende jaren staat elke gemeente in Nederland voor de enorme taak om voldoende woningen te bouwen. Maar niet alleen woningen moeten de ruimte krijgen. Ook moet er ruimte zijn voor wateropvang en het groen wat we hebben willen we niet verliezen. Met meer woningen, meer mensen zal er ook nagedacht worden over de bereikbaarheid van onze gemeente. Dit kan de gemeente Veenendaal niet alleen en daarom is er gekozen voor de samenwerking tussen veel verschillende gemeenten van Veenendaal tot Nijmegen. Deze gemeente hebben gekozen voor een gezamenlijke verstedelijkingsstrategie. Als gemeenteraad kregen we in juni de eerste plannen te zien hoe dit complexe probleem aangepakt gaat worden.

Lees meer over "De verstedelijking van Veenendaal"
  2. kaartje windmolens Ede.PNG
    4B - Jonathan van den Heuvel ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Jonathan van den Heuvel op 28 januari 2022 om 11:02

Standpunt ChristenUnie Veenendaal omtrent windturbines gemeente Ede

Ede onderzoekt tien locaties voor windturbines. De onderzoekslocatie ten noorden van Veenendaal vinden wij onacceptabel. Ons pleidooi richting de buurgemeenten is om ten alle tijden zorgvuldigheid boven snelheid te verkiezen. In dit stuk willen we u meenemen in onze visie op windturbines om en nabij Veenendaal. Daarbij proberen we de kern van ons standpunt te benoemen, zonder daarmee op alle aspecten van dit vraagstuk volledig te kunnen zijn.

Lees meer over "Standpunt ChristenUnie Veenendaal omtrent windturbines gemeente Ede"
  3. jeugd.jpg
    7B - Willem van Braak ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Willem van Braak op 26 januari 2022 om 21:39

Een goede zorg voor onze jeugd

In de gemeenteraad gaan we donderdag 27 januari 2022 besluiten over de regiovisie op jeugdhulp van de regio Foodvalley. De ChristenUnie is blij dat er met meerdere gemeentes visie is op goede keuzes in de zorg voor onze jeugd. We lezen dat we af moeten van de vele contacten met meerdere instanties waar gezinnen vaak voor gesteld worden. Hier zien we terug wat we als ChristenUnie veel jaren betogen: één gezin, één plan.
    Lees meer over "Een goede zorg voor onze jeugd"