Berichten geschreven door Tineke Bette-van de Nadort

1. Afbeelding bij In memoriam Mila Jansen.jpg
    Door Tineke Bette-van de Nadort op 20 maart 2022 om 22:07

Een groot verlies

Het plotselinge overlijden van collega-raadslid Mila Jansen heeft ons als ChristenUnie Veenendaal geschokt en diep geraakt. Twaalf jaar lang was zij raadslid voor Lokaal Veenendaal. Voor de komende periode stond zij hoog op de kandidatenlijst van de VVD en Mila zou zich actief namens deze partij inzetten voor de nieuwe raadsperiode.

Lees meer over "Een groot verlies"
  2. Oude kerk Veenendaal.jpg
    Door Tineke Bette-van de Nadort op 10 maart 2022 om 09:02

Een leesbare versie van het verleden

Tijdens de raadsvergadering op 7 maart is het raadsvoorstel Beleidsnota Erfgoed vastgesteld als aanvulling op de Cultuurhistorische waardenkaart. Hiermee is de juridische haalbaarheid, voor wat betreft de gemeentelijke monumenten en de beeldbepalende panden, verankerd in het Omgevingsplan deel 1. De gemeente Veenendaal is namelijk verplicht om voor ons grondgebied te beschrijven op welke manier er bij nieuwe ontwikkelingen rekening wordt gehouden met cultuurhistorische waarden. Op deze manier kunnen wij de cultuurhistorische structuren, panden en objecten, die bijdragen aan het verhaal van Veenendaal, behouden en versterken

Lees meer over "Een leesbare versie van het verleden"
  3. Afbeelding betreft uitreiking ChristenUnie compliment aan bestuursleden van Historische Vereniging O
    Door Tineke Bette-van de Nadort op 2 maart 2022 om 20:14

Complimenten voor Oud Veenendaal

Op 1 maart was het complimentendag. Deze week zetten wij - net als voorgaande jaren - een aantal mensen of organisaties in het zonnetje. Dit jaar is gekozen voor vrijwilligers omdat zij heel erg waardevol en onmisbaar zijn voor de Veense samenleving.

Lees meer over "Complimenten voor Oud Veenendaal"
  4. Afbeelding bij bijdrage Visie Stadspark.jpg
    Door Tineke Bette-van de Nadort op 25 februari 2022 om 12:36

Een groene oase in de stad

Een aantrekkelijk stadspark is voor jong en ouder een fijn rustpunt. Een ieder kan in het voorjaar genieten van het ontluikend groen, de koelte zoeken tijdens de zomerhitte en in het najaar de kleurenpracht bewonderen. Het Stadspark van Veenendaal als het groene hart van onze stad. Een plek waar altijd iets te doen is. Een plek voor sporten, spelen, wandelen, ontspanning en ontmoeting. Dit hebben we als ChristenUnie voor ogen met de visie op het Stadspark

Lees meer over "Een groene oase in de stad"
  5. gemeentehuis.jpg
    Door Tineke Bette-van de Nadort op 29 januari 2022 om 11:20

Geheimhouding rapport wel of niet opheffen

NRC Handelsblad en het bestuur van de Nasser moskee hebben bij de gemeente Veenendaal een WOB-verzoek gedaan, zij willen inzage in het geheime NTA rapport. Tijdens de behandeling in de raadscommissievergadering op 20 januari 2022 is langdurig gesproken over het raadsvoorstel Opheffen geheimhouding NTA-rapport en dat heeft zijn vervolg gekregen tijdens de behandeling in de raadsvergadering op 27 januari. Namens de ChristenUnie heeft Tineke Bette als woordvoerder aangegeven dat wij de hele kwestie buitengewoon lastig vinden en betreuren. De moslimgemeenschap in Veenendaal is door de hele gebeurtenis geraakt en gekwetst en wij erkennen de pijn.

Lees meer over "Geheimhouding rapport wel of niet opheffen"
  6. Afbeelding bij bijdrage voor de website betreft 10 miljoen.jpg
    Door Tineke Bette-van de Nadort op 10 januari 2022 om 17:29

10 miljoen subsidie voor Veenendaal

Er komen meer kansen voor starters op de woningmarkt in Veenendaal. Het Rijk en de provincie Utrecht hebben 10 miljoen euro toegekend vanuit de Woningbouwimpuls-subsidie om het oude bedrijventerrein Het Ambacht te transformeren tot een woongebied. Het plangebied loopt van de Nijverheidslaan tot aan de Groeneveldselaan.

Lees meer over "10 miljoen subsidie voor Veenendaal"