Berichten over veiligheid en vrijheid

1. pexels-elina-fairytale-4543633.jpg
    8 - Rosita Bussink-Verheij ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Rosita Bussink-Verheij op 21 april 2023 om 15:05

Veiligheid is een fundamentele behoefte

Op donderdag 20 april mocht ik in de gemeenteraad van Veenendaal mijn maidenspeech houden bij het Integraal Veiligheidsplan. In deze blog vinden jullie de tekst van mijn speech

Lees meer over "Veiligheid is een fundamentele behoefte"
  2. cyber security.jpg
    8 - Rosita Bussink-Verheij ChristenUnie Veenendaal.jpg
    Door Rosita Bussink-Verheij op 31 januari 2023 om 21:49

Intergraal Veiligheidsplan voor Veenendaal

Afgelopen raadscommissie hebben wij gesproken over het Integraal Veiligheidsplan (IVP) 2023 – 2026. In dit plan worden drie prioriteiten beschreven waar wij ons de komende jaren op gaan richten: aanpak ondermijning, digitale veiligheid en maatschappelijke onrust. Wij staan achter de keuze voor deze drie prioriteiten.

Lees meer over "Intergraal Veiligheidsplan voor Veenendaal"
  3. gemeentehuis.jpg
    Foto van Tineke Bette t.b.v. de bijdrage NTA rapport.png
    Door Tineke Bette-van de Nadort op 29 januari 2022 om 11:20

Geheimhouding rapport wel of niet opheffen

NRC Handelsblad en het bestuur van de Nasser moskee hebben bij de gemeente Veenendaal een WOB-verzoek gedaan, zij willen inzage in het geheime NTA rapport. Tijdens de behandeling in de raadscommissievergadering op 20 januari 2022 is langdurig gesproken over het raadsvoorstel Opheffen geheimhouding NTA-rapport en dat heeft zijn vervolg gekregen tijdens de behandeling in de raadsvergadering op 27 januari. Namens de ChristenUnie heeft Tineke Bette als woordvoerder aangegeven dat wij de hele kwestie buitengewoon lastig vinden en betreuren. De moslimgemeenschap in Veenendaal is door de hele gebeurtenis geraakt en gekwetst en wij erkennen de pijn.

Lees meer over "Geheimhouding rapport wel of niet opheffen"