Werkbezoek Veens Welzijn

3B - Jeroen van Esseveld ChristenUnie Veenendaal.jpg
Door Jeroen van Esseveld op 13 juni 2023 om 14:27

Werkbezoek Veens Welzijn

In mei hebben Margreta Riemens en Jeroen van Esseveld op uitnodiging een bezoek gebracht aan stichting Veens Welzijn. Veens Welzijn wilde graag laten zien welke keuzes ze de afgelopen twee jaar hebben gemaakt. Tevens werd er een toelichting gegeven op de plannen voor het komend jaar.

Sinds 2021 is de stichting Veens Welzijn de welzijnsorganisatie die voor Veenendaal het welzijnswerk ter hand heeft genomen. In de afgelopen twee jaar zijn er al mooie resultaten behaald. Het versterken van het netwerk rond de vrijwilligersorganisaties en de uitvoering van de pilot ‘Welzijn op recept’ zijn daar sprekende voorbeelden van. We hebben als ChristenuUnie het idee voor ‘welzijn op recept’ ingediend. Het idee daarbij is dat lichamelijke klachten niet altijd een medische reden heeft. Soms zijn de levensomstandigheden die een welzijnswerker beter en goedkoper kan oplossen dan een huisarts.

Tegelijkertijd zien we een organisatie die nog heel veel mogelijkheden en potentie ziet om via het welzijnswerk te bouwen aan een mooier Veenendaal. Dit met name voor de inwoners van Veenendaal die meer op afstand staan binnen de samenleving. De ChristenUnie wil zich de komende maanden hard maken om de financiën die hiervoor nodig zijn binnen de begroting beschikbaar te houden.

Wilt u meer weten over Veens welzijn of wilt als vrijwilliger een bijdrage leveren aan de Veense samenleving gaat u dan naar de website Stichting Veens Welzijn: https://veens-welzijn.nl/

Labels: , , , , , , ,