Een droom die Blinkt

werkbezoek de blink.jpgvrijdag 19 november 2021

Raadsleden Jeroen van Esseveld en Willem van Braak waren te gast bij De Blink, een school voor (voortgezet) speciaal onderwijs. Door Jan Hofman van de Donnerschool en Martin Schuitemaker en Margo van Berlo van de Blink werden zij meegenomen in hun droom voor kinderen en jongeren die buiten het reguliere onderwijs vallen.

In het kort komt het er op neer dat er een nauwe samenwerking nodig is tussen alle onderwijsinstellingen, zorginstellingen, bedrijfsleven en overheid. Met die samenwerking kan er beter op maat hulp geboden worden en zijn er ook kortere lijnen tussen zorg, onderwijs en bedrijfsleven.
Dat scheelt kosten in o.a. zorg en vervoer, maar nog belangrijker: elk kind heeft een toekomst in de eigen woonplaats. Allemaal aspecten die de ChristenUnie enorm aan het hart gaan.
Jeroen en Willem hebben geadviseerd de plannen bij het college, maar ook bij de gemeenteraad te presenteren via bijvoorbeeld een beeldvormende avond.
We volgen deze droom met zeer veel interesse en hopen vanuit onze rol een goede bijdrage in dit proces te kunnen hebben.

Archief > 2021