Wat is menselijk?

10B Margaretha Riemens van Zetten ChristenUnie Veenendaal.jpg
Door Margreta Riemens-van Zetten op 30 september 2023 om 21:03

Wat is menselijk?

Als gevraagd wordt wat het Leger de Heils doet, kan zo een aantal zaken opgenoemd worden. Maar wat doet het Leger specifiek voor Veenendaal en haar inwoners? Dat was minder bekend. Bekend is voor velen wel kringloop van het Leger des Heils, maar verder is het minder zichtbaar. Daarom zijn een drietal (schaduw)raadsleden en een gast van de fractie van de ChristenUnie op bezoek gegaan bij het Leger des Heils locatie Veenendaal.

Ynse de Vries, Annefieke van Oeveren, Jan Roelofsen en Marielle Inkenhaag hebben ons meegenomen op welke manier het Leger naast de medemens gaat staan, hen ècht ziet, met hen optrekt en daar waar nodig ondersteuning biedt.

Mensen helpen, af blijven vragen ‘wat is menselijk?’, het Interventieteam, ambulante hulp, het kwam allemaal voorbij.  Wist je dat het Leger ook betrokken is bij jeugdhulp met een (v)echtscheidingsaanbod ‘Ouders voor altijd’ en een aanpak voor gezinnen met complexe problemen ‘ 10 voor de toekomst’?

Nee dat wisten wij ook niet, het was bijzonder leerzaam om een kijkje te mogen krijgen achter de schermen. Wat is en blijft het belangrijk om organisaties zoals het Leger te hebben, die verder durven en willen te kijken en echt de handen uitsteken naar het gezin, dat hulp nodig heeft zodat ouders en kinderen samen verder kunnen komen of naar die man of vrouw die in de auto of op de bank bij kennissen moet slapen omdat hij of zij geen huis heeft.

Labels: , , , , , , ,