Nogmaals: een theater voor alle Veenendalers!

Lampegiet.jpg
1B - Sanny Brunekreeft - Lagerweij ChristenUnie Veenendaal.jpg
Door Sanny Brunekreeft - Lagerweij op 25 mei 2023 om 12:20

Nogmaals: een theater voor alle Veenendalers!

In april hebben we in de gemeenteraad een debat gehad over de plannen rond een nieuw theater in Veenendaal. We hebben daarover mijn bijdrage in de gemeenteraad ook op deze website gepubliceerd. De stemming over dit plan gaat vandaag (donderdag 25 mei) plaatsvinden. Er liggen veel amendementen en moties op tafel vanavond, waaronder ook eentje van ons. De achtergrond en inhoud daarvan leg ik graag uit en is gisteren ook al in de Rijnpost beschreven.

Een kleiner theater waar je met je eigen koor, toneelclub, muziekvereniging of dansgroep op kunt treden. Een poppodium waar jongeren naar toe kunnen omdat daar muziek klinkt en jongeren zich muzikaal kunnen ontplooien. Een plek door en voor alle Veenendalers. Een plek van ontmoeting waar nog steeds professionele voorstellingen plaats kunnen vinden. Dat is wat ons betreft wenselijk voor Veenendaal en ook financieel verdedigbaar.Deze week besluit de gemeenteraad over het plan voor een nieuw theater. De ChristenUnie vindt dit voorstel een brug te ver, omdat we hiermee de komende jaren miljoenen per jaar extra zouden moeten investeren. En datin een financieel onzekere periode. Dan doen we onze inwoners geen recht.Wij zeggen klip en klaar: wat ons betreft komt er geen groot theater met een parkeergarage en bioscoop, gefinancierd van gemeenschapsgeld. Als het commercieel gerealiseerd kan worden, dan hebben wij geen bezwaar.

Labels: , , ,