Veiligheid is niet vanzelfsprekend

8 - Rosita Bussink-Verheij ChristenUnie Veenendaal.jpg
Door Rosita Bussink-Verheij op 26 februari 2024 om 14:25

Veiligheid is niet vanzelfsprekend

Het nieuws over de flatbrand in Valencia, cyberaanvallen, natuurrampen en laatst ook het plaatsen van een explosief in de Tuinstraat, doen ons beseffen dat veiligheid niet vanzelfsprekend is. Wij zijn dankbaar voor het werk dat de veiligheidsregio Utrecht (VRU) verzet voor onze veiligheid. De VRU zorgt onder andere voor een goede opleiding voor brandweermensen. Het vak van brandweer wordt steeds veelzijdiger en incidenten complexer en risicovoller. Een goede en continue opleiding en paraatheid is daarom van groot belang.

Naast wat de hulpdiensten voor ons doen, is het belangrijk dat wij als inwoners preventieve maatregelen nemen en in staat zijn om in geval van nood goed te kunnen handelen en voor onszelf te kunnen zorgen als dat nodig is. Rookmelders, voldoende eten en drinken op voorraad en contant geld in huis hebben, zijn kleine zaken die in geval van nood ervoor zorgen dat wij weerbaarder zijn. Want veiligheid is niet vanzelfsprekend.

Labels: , , ,