Met Nico Drost op werkbezoek bij school Juul

8 - Rosita Bussink-Verheij ChristenUnie Veenendaal.jpg
Door Rosita Bussink-Verheij op 31 oktober 2023 om 17:03

Met Nico Drost op werkbezoek bij school Juul

Nico Drost tweede kamerfractielid namens de CU, Rick Moerman en Rosita Bussink bezochten school Juul. In gesprek met leerkrachten en leerlingen hoorden wij over de complexe problematiek waarmee gezinnen en daarmee leerlingen te kampen hebben.

Drie leerlingen uit de leerlingenraad vertelden over het onderzoekje dat zij hadden verricht onder de leerlingen op de school. Concrete voorbeelden werden genoemd over de problemen waar leerlingen tegen aanlopen: het niet hebben van een fiets, het niet kunnen ontbijten voordat ze naar school gaan, dat er thuis niet genoeg avondeten is. Tegelijkertijd hoorden wij dat dankzij een sterk netwerk rondom deze school de basis van veel leerlingen versterkt wordt. Hiermee wordt kansenongelijkheid verkleind. Het is hartverwarmend om te merken wat de liefdevolle inzet van deze school is voor hun leerlingen.

Het is hoopvol om te horen dat de directeur van deze school constateert dat er in Den Haag meer oog is voor kansenongelijkheid en er steeds meer effectief beleid wordt ingezet. Dit is onder meer te danken aan onze minister van armoedebeleid Carola Schouten.

IMG-20231031-WA0002

Labels: , , , , , ,