ChristenUnie Veenendaal

RSS icon linking to RSS overview

Nieuws met label 'Natuur en Milieu'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Meer groen in de stad

Afbeelding voor de bijdrage Meer Groen in de stadvrijdag 09 februari 2018 Woensdag 7 februari was er in het gemeentehuis een inspiratieavond over 'Groen in de stad'. De gemeenteraad wilde graag met experts en andere betrokkenen met een 'groen' hart van gedachten wisselen en ideeën opdoen over het groen in Veenendaal. Om daarmee input te hebben voor een nieuwe visie op het groen die in de komende tijd ontwikkeld moet worden. Dit alles ook met het oog op de ontwikkelingen in de toekomst vanwege de klimaatverandering. Lees verder >

Duurzaamheidslening, een mooie start in 2018

Afbeelding bij bijdrage Duurzaamheidsleningdinsdag 02 januari 2018 Tijdens de laatste raadsvergadering van 2017 is besloten dat het vanaf 1 januari 2018 mogelijk is om in Veenendaal een duurzaamheidslening te krijgen. Particuliere huiseigenaren die energiebesparende maatregelen aan hun huis willen treffen, kunnen vanaf 1 januari 2018 geld daarvoor lenen via de gemeente. Lees verder >
Milieu, energie, volksgezondheid en voedselveiligheid

Het stadsstrand blijft!

Veenendaal centrum 5 mei 201714dinsdag 03 oktober 2017 In de gemeenteraad hebben we maandag 2 oktober gesproken over het stadsstrand. Het stadsstrand blijft een veelbesproken onderwerp in Veenendaal en dat is terecht. Want dat deze plek een meerwaarde voor het centrum van Veenendaal heeft, staat buiten kijf! De ChristenUnie wil zich inzetten voor behoud van het stadsstrand, maar niet per se in de huidige vorm. Afmaken van het winkelrondje en een kwalitatief goede omgeving van een stadsstrand is voor ons ook belangrijk. Lees verder >
Cultuur
Natuur en Milieu

Minder afval begint bij de voordeur

printed-matter-2405497_1920donderdag 06 juli 2017 De ChristenUnie wil een groene partij zijn. Dat laten we zien als het gaat om openbare ruimte en ook als het gaat om duurzame keuzes. Lees verder >
Natuur en Milieu

Veenendaal is ons veel waard

20170706_145545_resizedwoensdag 05 juli 2017 Als ChristenUnie vinden wij mooie groenstroken, veilige speelvoorzieningen en goed onderhouden straten zeer belangrijk. Dit geeft immers een positieve belevingswaarde en vergroot de veiligheid en leefbaarheid voor de burger. Daarnaast versterkt het de aantrekkelijkheid van Veenendaal voor wat betreft de vestiging van bedrijven.
Het beheer van de openbare ruimte is een kerntaak van de gemeente en de openbare ruimte is het visitekaartje van ons allemaal. Lees verder >
Wonen & Ruimtelijke ordening

Archief > 2018