ChristenUnie Veenendaal

RSS icon linking to RSS overview

ChristenUnie wil onderzoek naar tweede aansluiting op Rondweg-Oost

Schermafdruk 2017-12-27 10.48.02maandag 15 januari 2018 Eind december 2017 stemde de gemeenteraad over door de provincie aangedragen varianten voor aanpassing van de Rondweg-Oost (N233). Alleen als de leefbaarheid voor omwonenden wordt gegarandeerd, mag de Rondweg-Oost naar de mening van de raad worden verbreed naar 2x2 rijstroken. Daarvoor is een forse extra investering nodig. In maart 2018 moet duidelijk worden of Provinciale Staten van Utrecht hieraan haar medewerking zal geven. Lees verder >
Verkeer & Vervoer
Verkiezingen

Stroobosscher lijsttrekker CU

Engbert-Veenendaaldinsdag 09 januari 2018 Uit de Rijnpost van 10 januari 2018:
In 2002 werd hij lid van de Christen Unie (CU). In 2010 raadslid, in 2014 fractievoorzitter en vervolgens in 2016 wethouder in de gemeente Veenendaal. “Ik heb gekozen voor de ChristenUnie omdat dit een partij is waar je vanuit je Christen-zijn je geloof onderling kunt delen en politiek kunt bedrijven”, stelt Engbert Stroobosscher (49). “Ik ben lijsttrekker geworden, omdat ik me gesteund weet door geweldige mensen die zich, net als ik, willen inzetten om het goede te doen voor alle inwoners van Veenendaal”. Lees verder >
Verkiezingen

Koek en chocomel, met de beste wensen

ChristenUnie Veenendaal Marktactie januari 2018 - 2maandag 08 januari 2018 ChristenUnie Veenendaal heeft vrijdag 5 januari op het Slotemaker Bruïneplein en zaterdag 6 januari op de markt in het Centrum het winkelend publiek getrakteerd op warme chocolademelk, Veense koekjes van de Bombardon en chocoladesnoepjes. Meer dan vierhonderd mensen hebben we voorzien van het nodige lekkers met de beste wensen voor het nieuwe jaar. Lees verder >

Minder regels voor bedrijven en sportverenigingen!

ChristenUnie Veenendaal GR18 -27woensdag 03 januari 2018 Vanaf 2018 zijn er minder regels voor bedrijven op bedrijventerreinen om reclame te maken. Daarnaast krijgen sportverenigingen de kans om meer inkomsten te genereren doordat zij ook reclame mogen maken aan de openbare weg (als hun sportterrein daaraan grenst). Hiermee is tegemoetgekomen aan de wens van de gemeenteraad. Lees verder >
Gemeenteraad

Duurzaamheidslening, een mooie start in 2018

Afbeelding bij bijdrage Duurzaamheidsleningdinsdag 02 januari 2018 Tijdens de laatste raadsvergadering van 2017 is besloten dat het vanaf 1 januari 2018 mogelijk is om in Veenendaal een duurzaamheidslening te krijgen. Particuliere huiseigenaren die energiebesparende maatregelen aan hun huis willen treffen, kunnen vanaf 1 januari 2018 geld daarvoor lenen via de gemeente. Lees verder >
Milieu, energie, volksgezondheid en voedselveiligheid
Natuur en Milieu

Verbreding Rondweg-oost: Niet zonder voorwaarden

Schermafdruk 2017-12-27 10.48.02woensdag 27 december 2017 In de vergadering van 21 december moest de gemeenteraad zich uitspreken over een advies aan de Provincie Utrecht over de toekomst van de Rondweg-oost (N233). Met het oog op het toenemende autoverkeer en de toekomstige uitbreiding van Veenendaal-Oost, wil de provincie de capaciteit van de weg vergroten. Het advies van de gemeente zal worden meegewogen bij het besluit dat Provinciale Staten begin 2018 neemt. Lees verder >
Verkeer & Vervoer

Nieuwjaarsactie

25394633_849070725251354_906758165646611777_ozaterdag 23 december 2017 Als ChristenUnie Veenendaal wensen wij u gezegende kerstdagen en een waardevol 2018 toe.
Wij doen dat graag op een persoonlijke manier. Tijdens de eerste vrijdag en zaterdag van het nieuwe jaar is de ChristenUnie Veenendaal te vinden op de markt. Dit is inmiddels een traditie geworden. Lees verder >