Aan het denken gezet

inclusie.jpgvrijdag 30 april 2021

In de raadsvergadering van november 2020 heeft Jeroen van Esseveld namens de ChristenUnie door middel van een motie gevraagd om bij elk nieuw of te evalueren beleidsstuk een paragraaf op te nemen die gaat over Inclusie. De bedoeling van een dergelijke paragraaf is dat door de gemeente Veenendaal bij de diverse beleidsterreinen bewust wordt nagedacht om toegankelijk te zijn voor alle inwoners. Zodat meer mensen met een beperking mee kunnen doen.

Wanneer de gemeenteraad het college een opdracht geeft door middel van een motie komt er na enige tijd een terugkoppeling.

In de raadsinformatiebrief die we in april 2021 ontvingen, staat de volgende passage:

Wij zullen het thema Inclusie in beleidsstukken meenemen zover dat meerwaarde heeft. Uw motie heeft ons wel verder aan het denken gezet waardoor wij het nu breder in de organisatie een plek willen geven, zo mogelijk ook binnen ons personeelsbeleid.

De ChristenUnie is heel blij dat er steeds meer bewustwording gaat komen voor dit thema. Dat er zelfs bij het personeelsbeleid binnen de gemeentelijke organisatie nagedacht gaat worden over Inclusie. Met als uiteindelijk doel dat Inclusie normaal wordt en iedereen kan meedoen.

Archief > 2021