De juiste volgorde

Afbeelding De Lampegiet.jpgdinsdag 08 juni 2021

De ChristenUnie vindt dat Veenendaal een mooi theater verdient. Hoe dat eruit zou moeten zien, vloeit voort vanuit de Cultuurvisie die we in dit najaar als gemeenteraad vast zullen stellen. Daarin worden de kaders aangegeven voor het cultuurbeleid voor de komende jaren.

Wat de ChristenUnie betreft, heb je deze kaders nodig voor je gaat kijken welke eisen je aan de verbouw van het theater (of wellicht nieuwbouw) gaat stellen.

Dat betekent dat wij vinden dat je niet nu eerst een onderzoek moet gaan doen naar hoe een nieuw theater eruit moet zien. De eisen en wensen kunnen namelijk beïnvloed worden door de cultuurvisie die we vast gaan stellen en waarvan we als raad nog niet precies weten hoe deze eruit gaat zien. Dit is de reden dat wij als ChristenUnie tijdens de raadsvergadering op 27 mei ingestemd hebben met het ordevoorstel van het CDA om het raadsvoorstel ‘Instellen onderzoek theater De Lampegiet’ naar het najaar te verdagen.

Kortom: het onderzoek moet er wat ons betreft zeker gaan komen, maar wel in de juiste volgorde. Eerst beleid en de kaders en pas daarna de uitvoering en onderzoek van scenario’s.

Archief > 2021