ChristenUnie Veenendaal

Elke zondag de winkels open in Veenendaal?

Afbeelding bij Koopzondagbesluitwoensdag 22 september 2021 Op 29 september aanstaande wordt in het gemeentehuis een inspraakavond georganiseerd voor ieder die belang hecht aan het wel of niet openstellen van winkels op alle zondagen en christelijke feestdagen. Lees verder >

Kosten huishoudelijk afval omlaag

CU_Roelof_Mulder.jpgwoensdag 22 september 2021 Tijdens de raadsvergadering op 16 september heeft Roelof Mulder namens de ChristenUnie in zijn bijdrage gereageerd op het raadsvoorstel Beleidsplan huishoudelijk afval 2022-2025.
De ChristenUnie heeft waardering voor de wijze waarop dit raadsvoorstel tot stand is gekomen. Dit geldt ook voor de participatie, waar 1150 inwoners aan hebben meegedaan. Complimenten daarvoor Lees verder >

Samen doen maakt het leuker!

Afbeelding bij de bijdrage over de Shelter.jpgdinsdag 07 september 2021 In de gezellige huiskamer van De Shelter werden een viertal fractieleden en de wethouder van de ChristenUnie op vrijdagmiddag 29 augustus hartelijk ontvangen en maakten we kennis met de bewoners en de begeleiders van De Shelter. Maar ook de handen werden uit de mouwen gestoken. Samen met de cliƫnten van De Shelter hebben we een paar ovenschotels met heerlijke spinazie lasagne gemaakt. Omdat dit gerecht met vereende krachten werd bereid, werd het smaakvol ontvangen en genuttigd. Lees verder >

Veenendaal Schoon

Afbeelding bij bijdrage over Veenendaal Schoon.JPGzaterdag 17 juli 2021 Schoon, heel en veilig, dat vinden wij als ChristenUnie belangrijk voor burgers en bedrijven in Veenendaal. Het gaat om het welbevinden van de inwoners. Maar een schoon en opgeruimd Veenendaal is ook het visitekaartje voor de bezoekers van Veenendaal. Lees verder >

Over de vlag en een zebrapad

Afbeelding regenboog.jpgvrijdag 16 juli 2021 In de afgelopen tijd is er twee keer een motie ingediend over het hijsen van de regenboogvlag en het aanbrengen van een regenboogzebrapad als belangrijkste item. Lees verder >

Wij doorbreken de cirkel van geweld

CU_Sanny_Brunekreeft.jpgvrijdag 16 juli 2021 Huiselijk geweld en kindermishandeling zijn zaken die ook in Veenendaal spelen. Vorig jaar was ook een stijging te zien van huiselijk geweld ten opzichte van 2019. Vaak hebben mensen in de omgeving wel een gevoel dat er iets aan de hand is, maar weten niet precies wat ze moeten doen. Die cirkel moet doorbroken worden.

Daarom heeft de ChristenUnie tijdens de behandeling van de Kadernota een motie ingediend met als voorstel om een bewustwordingscampagne te starten met als titel 'Wij doorbreken de cirkel van geweld'. Lees verder >

Bonus voor deeltijdwerk in bijstand

Afbeelding geld.jpgdonderdag 15 juli 2021 Normaal gesproken loont het voor bijstandsgerechtigden niet om de stap naar deeltijdwerk te zetten. Inkomsten uit werk worden namelijk direct afgetrokken van de bijstandsuitkering.
Het zou goed zijn als meer mensen in de bijstand naast hun uitkering ook een aantal uren betaald werk zouden verrichten.
Om die reden hebben gemeenten zoals Amsterdam, Wageningen, Rotterdam, Aalten en Doetinchem daarvoor een impulsregeling of bijverdienpremie in het leven geroepen. Lees verder >