ChristenUnie Veenendaal

RSS icon linking to RSS overview

Met sprongen vooruit!

Afbeelding bij bijdrage website over besluit PS Rondweg-Oost.jpgvrijdag 22 februari 2019 Op 18 februari hebben de Provinciale Staten Utrecht in hun vergadering een besluit genomen over de Rondweg-Oost. En er is heel goed nieuws voor Veenendaal. De provincie Utrecht zal een grote investering doen in de mobiliteit in onze gemeente. Onze wensen voor verbreding van de Rondweg-Oost en het aanleggen van een ongelijkvloerse kruising ter hoogte van de Prins Clauslaan komen in vervulling Lees verder >

Afscheid en benoeming raadslid

ChristenUnie Veenendaal GR18 -19donderdag 21 februari 2019 ‘Voor alles is een tijd’ staat in de Bijbel. En dat geldt zeker ook in de politiek. Het is al lang geen bijbaantje meer, maar het vraagt maximale inzet en betrokkenheid van de (schaduw-)raadsleden, besturen en vrijwilligers. We zijn dan ook altijd dankbaar voor de enorme inzet van onze lokale politici. Helaas moeten er soms keuzes gemaakt worden en heeft Johan Blad na vele jaren van politieke activiteit in Veenendaal aangegeven te stoppen met zijn werk als raadslid. Jonathan v.d. Heuvel zal zijn plaats overnemen in de gemeenteraad. Lees verder >

Goede dingen doen

Afbeelding voor de website bij bijdrage over het Rekenkamerrapport.jpgdonderdag 21 februari 2019 De Rekenkamercommissie heeft onderzoek gedaan naar het Woonbeleid in Veenendaal.
De kernvraag was of het beleid en uitvoering van de Woonvisie 2014-2019 effectief is geweest? Worden de goede dingen gedaan en uitgevoerd? Maar ook de vraag met welke opgaven moet in de komende jaren rekening mee worden gehouden? Lees verder >
Labels

Het Ontmoetingshuis maakt zijn naam meer dan waar!

bezoek ontmoetingshuis.jpgvrijdag 15 februari 2019 Op uitnodiging van alle gebruikers van het Ontmoetingshuis zijn de raadsleden Tineke Bette, Henk van Soest en Willem van Braak op 15 februari op bezoek geweest in het Ontmoetingshuis. Na een hartelijk welkom van bestuursvoorzitter Van Leeuwen van de stichting die het Ontmoetingshuis exploiteert, kregen alle aanwezigen een rondleiding door het hele gebouw. Lees verder >

Boeren, Burgers en Buitenlui 2.0

manifest provincie.jpg_largedinsdag 12 februari 2019 Op maandag 11 februari zijn de raadsleden Arjan Koerts en Willem van Braak naar de kick-off van de campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen van de ChristenUnie in de provincie Utrecht geweest bij het Voedselbos in Haarzuilens. Daar was een symposium georganiseerd rond het Manifest Boeren, Burgers en Buitenlui 2.0 onder aanwezigheid van de minister van Landbouw Carola Schouten. Lees verder >
Labels

Spreek voor allen die dat niet kunnen!

verkiezingscongres.jpg_largemaandag 11 februari 2019 Op zaterdag 9 februari waren de bestuursleden Erik Timmerman en Murad Bero samen met de raadsleden Jeroen van Esseveld, Sanny Brunekreeft, Arjan Koerts en Willem van Braak aanwezig bij het verkiezingscongres van de ChristenUnie in Zwolle. Tijdens dit congres stonden de Provinciale Statenverkiezingen, de Waterschapsverkiezingen en de Europese verkiezingen centraal. Lees verder >
Labels

Arjan Koerts op ChristenUnie kandidatenlijst Provinciale Statenverkiezingen Utrecht

Schermafdruk 2019-02-01 13.47.13.pngvrijdag 08 februari 2019 Op 20 maart zijn er weer verkiezingen voor de Provinciale Staten. Traditioneel de verkiezingen met de laagste opkomst helaas. Wat Provinciale Staten doet is voor velen niet heel bekend, maar zij kiezen later dit jaar wel de leden van de Eerste Kamer. Dus uw stem is meer dan ooit nodig voor een goed bestuur van Nederland. Lees verder >