ChristenUnie Veenendaal

RSS icon linking to RSS overview

De fractie is weer compleet!

Unknownwoensdag 20 juni 2018 Dinsdag 17 juni was er een extra raadsvergadering rond het vaststellen van de profielschets voor de nieuwe burgemeester voor Veenendaal. Lees verder >

Zorgvuldig omgaan met inspraak over hoogbouw Groeneveldselaan

architecture-1048092_1920maandag 04 juni 2018 Op 30 mei sprak de gemeenteraad in haar vergadering over een raadsvoorstel waarin een plan voor de nu verpauperde locatie in de hoek Groeneveldselaan/Industrielaan moest worden vastgesteld. Lokaal Veenendaal, gesteund door VVD en GroenLinks, had een amendement gemaakt om nu niet de hoogte van de gebouwen te regelen. De bedoeling was om dat over te laten aan de ontwikkelaar. Dat vonden wij als ChristenUnie geen goed plan. Lees verder >

De eerste grote verbinding is tot stand gekomen!

Cover 2018 twittervrijdag 01 juni 2018 De raadsvergadering van 31 mei was er één waar geschiedenis werd geschreven. Op de agenda stond het Raadsprogramma 2018-2022 “Iedereen doet mee” dat aan de raad werd voorgesteld door de ChristenUnie samen met coalitiepartners VVD, SGP en Pro-Veenendaal. Tijdens de vergadering kwamen er vanuit een aantal partijen waardevolle aanvullingen op het programma. Er was vanuit sommige partijen ook stevige kritiek, maar de uitkomst van de stemming zorgde voor geschiedschrijving: het raadsprogramma werd unaniem aangenomen! Lees verder >

#stuurzenietterug

afghanistan-60716_1920donderdag 31 mei 2018 Woensdag 30 mei 2018 werden 68.163 handtekeningen van de actie #stuurzenietterug overhandigd aan verschillende leden van de Tweede Kamer en het ministerie van Justitie en Veiligheid. De initiatiefnemers van deze actie zijn het niet eens met de uitspraak van de Raad van State dat Afghanistan een veilig land is om naar terug te keren. Lees verder >
Vluchtelingen