ChristenUnie Veenendaal

Een dak boven je hoofd

3B - Jeroen van Esseveld ChristenUnie Veenendaal.jpgdonderdag 20 januari 2022 20:06 Nog steeds zijn er in Nederland ruim dertigduizend mensen die te maken hebben met dakloosheid. Maar is ook een steeds groter wordende groep arbeidsmigranten die in slechte huisvesting wordt ondergebracht, zonder dat deze mensen zijn ingeschreven in gemeente waar ze wonen. Problemen als dakloosheid en slechte huisvesting van arbeidsmigranten wil de ChristenUnie graag aanpakken. Lees verder >

#Bluemonday

ommetje blue monday.jpgdonderdag 20 januari 2022 20:03 Op de meest depressieve maandag van het jaar, blue monday, hebben we met een aantal mensen een mooi #ommetje gelopen rond het Ichthus College. We spraken daar ook een aantal docenten. Lees verder >

10 miljoen subsidie voor Veenendaal

Afbeelding bij bijdrage voor de website betreft 10 miljoen.jpgmaandag 10 januari 2022 12:52 Er komen meer kansen voor starters op de woningmarkt in Veenendaal. Het Rijk en de provincie Utrecht hebben 10 miljoen euro toegekend vanuit de Woningbouwimpuls-subsidie om het oude bedrijventerrein Het Ambacht te transformeren tot een woongebied. Het plangebied loopt van de Nijverheidslaan tot aan de Groeneveldselaan. Lees verder >

Terugblikken en omhoogkijken

Afbeelding bij Terugblikken en omhoogkijken.jpgvrijdag 31 december 2021 14:42 Traditiegetrouw wordt in de decembermaand door veel mensen teruggekeken op het afgelopen jaar. Sommigen kijken terug op een goed jaar. Anderen hebben, mede door de coronacrisis, teleurstellingen, onzekerheden, verdriet en grote zorgen gekend. Wat in het komende jaar gaat gebeuren, weten we niet.

In de pelgrimspsalm 121 worden we aangemoedigd omhoog te kijken:

Ik sla mijn ogen op naar de bergen,
vanwaar mijn hulp komen zal.
Mijn hulp is van de HERE,
Die hemel en aarde gemaakt heeft. Lees verder >

Duurzame groei voor bedrijven

Themafoto Verkeer en bereikbaarheid.jpgdinsdag 21 december 2021 19:56 Het gaat goed met veel bedrijven in Veenendaal. Dat is het prachtige nieuws uit de bedrijvenvisie die op 16 december in de raadsvergadering is besproken. Meer banen, meer voldoening, meer welvaart. Er is daarom ook meer ruimte voor bedrijven nodig, een roep die we van harte ondersteunen. Wij willen als ChristenUnie echter wel gaan voor groene groei. We hebben ook onze zorgen gedeeld die deze groei meebrengt voor de verkeersdrukte in Veenendaal. Daarnaast vragen we aandacht voor de noodzaak van minder mobiliteit en duurzamer mobiliteit Lees verder >