Wat hebben we tot nu toe bereikt?

resultaat 76.pngzaterdag 26 oktober 2019

Vandaag zit de ChristenUnie exact twee jaar in het kabinet. Twee jaar is er keihard gewerkt. Het is niet altijd makkelijk, maar toch is het bijzonder om te zien wat we allemaal kunnen bereiken, bijvoorbeeld als het gaat om kwetsbare groepen in de samenleving. Er is een mooie lijst van resultaten opgemaakt: https://resultaten.christenunie.nl/

De ChristenUnie Veenendaal vindt resultaat 76 over schuldenproblematiek erg belangrijk. In Veenendaal zijn er helaas ook veel mensen met schulden. Daarom hebben wij de methode ‘Vroeg eropaf’ in het raadsprogramma laten opnemen . Met deze methode kunnen b.v. gemeente, woningbouwcoöperaties, zorgverzekeraars, energieleveranciers en belastingen gezamenlijk voorkomen dat problematische schulden ontstaan en de vicieuze cirkel doorbreken. Daarbij worden de (on)mogelijkheden van een soepele kwijtschelding of het overnemen van schulden in kaart gebracht, evenals de voor- en nadelen van het in dienst nemen van bewindvoerders.

Benieuwd wat de resultaten van de ChristenUnie Veenendaal zijn? Een eerste aanzet vindt u hier: https://veenendaal.christenunie.nl/page/49339

Archief > 2019