Gebruik en uitdelen van ballonnen is niet meer van deze tijd!

25DD1C48-A868-4251-A792-28AD019FACA6.jpegvrijdag 29 maart 2019

In de raadsvergadering van 27 maart heeft het CDA een motie ingediend over het ontmoedigen van het gebruik en het uitdelen van ballonnen. Als ChristenUnie ondersteunen wij alle initiatieven om het zwerfafval terug te dringen. Wij hebben deze motie dan ook van harte mede-ingediend.

Het oplaten van ballonnen lijkt voor het oog een feestelijk gebeuren, maar het is zeer slecht voor het milieu. Na een kort leven belanden de ballonnen veelal in de natuur. Dit veroorzaakt naast milieuverontreiniging ook veel dierenleed bij de land- en zeedieren. Tijdens de recente schoonmaakacties van de Veenendaal Schoonweken bleek ook weer eens hoeveel plasticafval er belandt op straat, in het groen en in het water van Veenendaal.

Tijdens het debat in de raad werd ook gesproken over de verantwoordelijkheid die wij als politieke partijen hebben om in campagnetijd geen plastic spullen meer uit te delen. Op deze manier werd onderstreept dat het gebruik en uitdelen van ballonnen of plastic niet meer van deze tijd is.

Archief > 2019