Verduurzaming van ons gemeentehuis?

Jonathan officieel.jpgvrijdag 19 februari 2021

Afgelopen weken stond de verduurzaming van ons gemeentehuis op de agenda, echter is het voorstel op 18 februari door de raad van de raadsagenda gehaald waardoor er nu nog geen besluit is genomen over de investeringen. Waarom uitstel?

Uit onderzoek is gebleken dat een deel van de gevel van de oudbouw van het gemeentehuis aan vervanging toe is. Deze herstelwerkzaamheden zullen eind dit jaar plaats gaan vinden. Daarnaast is in 2019 al de wens uitgesproken om te onderzoeken hoe het gemeentehuis ook verduurzaamd kan worden. Deze twee aspecten waren samengevoegd in het raadsvoorstel.

Wat betreft de herstelwerkzaamheden aan de gevel moeten deze simpelweg uitgevoerd worden, maar voor de verduurzaming zijn nog verschillende mogelijkheden. Op dit moment wordt gekeken naar energiebesparende maatregelen zoals het isoleren van de gevel, als ook energieopwekkende gevelelementen. Het college krijgt nu de komende maanden de tijd om samen met de raad dit verder uit te werken en eventueel interessante alternatieve opties mee te nemen.

Verwacht wordt dat we in maart of april een besluit nemen over het herstel van de gevel, en dat de verduurzaming wordt meegenomen in de Kadernota van juli.

Archief > 2021