Klokgelui in plaats van vuurwerk

foto oude kerk klokgelui 3.jpgzaterdag 19 december 2020

Nu er vanwege de coronapandemie een verbod is op het afsteken van vuurwerk, is er een mooi initiatief gekomen uit de koker van CDA-kamerlid Chris van Dam. Hij stelt voor om tijdens de jaarwisseling bij zoveel mogelijk kerken in het land de klokken te laten luiden. De CDA-fractie, SGP-fractie en de ChristenUniefractie in Veenendaal vinden dit een prachtig initiatief.

We roepen gezamenlijk de Veenendaalse kerken op om tijdens de jaarwisseling de klokken te laten luiden. Op die manier wordt het nieuwe jaar letterlijk en figuurlijk ingeluid. Bovendien staat klokgelui ook voor gedenkwaardige momenten. Laten we in Veenendaal bij de jaarwisseling onder het luiden van de klokken elkaar een goed en gezegend 2021 wensen, waarbij de blik op een samenleving zonder corona gericht mag worden. Veense kerken, doen jullie mee? U kunt zich aanmelden bij het landelijk initiatief via deze link: https://www.cda.nl/kerkklokken

CDA, SGP en ChristenUnie wensen u een goed en gezegend 2021 toe!

Archief > 2020