Waardig ouder worden in Veenendaal

Manifest+Waardig+Ouder+Worden+2.0+-+compact+website.pngzaterdag 12 december 2020

Vandaag ondertekent ChristenUnie Veenendaal een intentieverklaring waarmee zij zich hard maakt voor een lokaal actieplan Waardig Ouder Worden 2.0. Hierbij sluit de lokale partij zich aan bij het landelijk ondertekenen van het manifest Waardig Ouder Worden 2.0. dat eveneens vandaag plaatsvindt. Jeroen van Esseveld, raadslid: “We willen met dit landelijk manifest ook in Veenendaal aan de slag. Waardig ouder worden betekent wat ons betreft niet alleen goede zorg en liefdevolle aandacht, maar ook verbinding tussen ouderen en jongeren. Daarom is het mooi dat we Gert Jan Segers gisteren troffen bij Netwerk voor jou, waar hij een werkbezoek bracht in het kader van de Maatschappelijke diensttijd waarbij jongeren zich onder andere voor ouderen inzetten.”

Omdat de ChristenUnie het vandaag niet alleen bij woorden wil laten, is er ook meegedaan aan de kaartenactie voor ouderen, een initiatief van IndebuurtVeenendaal.

Een samenleving waarin ouderen zich gezien en gewaardeerd voelen. Dat is het ideaal van de ChristenUnie. Sanny Brunekreeft, raadslid: “Met het ondertekenen van het landelijk manifest laten we zien dat we geloven in een samenleving waarin ouderen een volwaardige, betekenisvolle plaats hebben. Daarom gaan hier het komende jaar mee aan de slag om Veenendaal op steeds meer punten ouderen-proof te maken.’”

Ouderen willen graag zo zelfstandig mogelijk blijven functioneren. Vandaag onderstrepen we hoe belangrijk het is dat ouderen meetellen in de samenleving. Als ChristenUnie Veenendaal willen we het niet bij woorden laten. In 2021 willen we graag met betrokkenen in Veenendaal in gesprek om te horen wat al goed gaat en wat nog beter kan. Wil je hierover meepraten? Meld je dan aan via fractie.christenunie@veenendaal.nl.

Naast deelname aan de kaartenactie voor ouderen, levert ChristenUnie Veenendaal ook een bijdrage aan de decemberverwenactie van Present Veenendaal door de basispakketten te sponsoren en zelf ook meerdere pakketten te verzorgen voor ouderen.

Archief > 2020