Welzijn op recept

csm_CU_Jeroen_van_Esseveld_8e60332473.jpgdonderdag 12 november 2020

Bij de totstandkoming van de Programmabegroting is aan de gemeenteraad gevraagd om mee te denken over de oplopende tekorten in het sociaal domein. Het zijn namelijk financieel spannende tijden. Als ChristenUnie hebben we de handschoen opgepakt en wij zijn met het idee gekomen van Welzijn op Recept. De kern van het idee is dat huisartsen en zorgverleners mensen met psychosociale problemen verwijzen naar een welzijnscoach.

Daarmee wordt het palet van mogelijkheden voor de huisarts vergroot. Want soms kan het versterken van het eigen netwerk in samenwerking met een welzijnswerker een goed alternatief zijn voor een duur GGZ-traject. Vandaar dat we het college in de raadsvergadering van 9 november via een motie hebben gevraagd om te verkennen of een pilot Welzijn op Recept binnen Veenendaal tot de mogelijkheden behoort. Als ChristenUnie verwachten wij hiermee een bijdrage te kunnen leveren aan het verminderen van de druk op de psychosociale problematiek.

Onze motie is met grote meerderheid van 29 stemmen aangenomen

Archief > 2020