Opruimen!

hond uitlaten.jpgwoensdag 28 oktober 2020

Tijdens de vervolg-raadsvergadering op maandag 26 oktober is het Initiatiefvoorstel tot wijziging van de hondenuitlaatregels behandeld. De hondenpoep-problematiek is door de SGP meerdere keren aangekaart en het is goed dat zij daarvoor een wijzigingsvoorstel, samen met andere opstellers, hebben gemaakt.

Als ChristenUnie hebben wij sympathie bij dit Initiatiefvoorstel. Want hoewel wij de regels duidelijk vinden voor de 46 hondenuitlaatplaatsen, is er ook veel te zeggen voor eenduidige regels om altijd de hondenpoep op te ruimen. Of die uitwerpselen nu liggen op straat of in de groenstrook. Daarbij komt dat hondenpoep hoog scoort op de ergernislijst. Veenendaal is een compacte stad en we moeten zuinig zijn op onze groenstroken. En het is nu eenmaal een feit dat hondenuitwerpselen niet bevorderlijk zijn voor de groei en bloei van het ‘groen’. Altijd alles opruimen, behalve bij de omheinde uitlaatplaatsen, scheelt een hoop.

Het Initiatiefvoorstel tot wijziging van de hondenuitlaatregels is unaniem aangenomen.

Archief > 2020