Een grote stille verandering

csm_CU_Jeroen_van_Esseveld_8e60332473.jpgzaterdag 19 september 2020

Elke raadsvergadering staat het agendapunt ‘Hamerstukken’ op de agenda. Over deze stukken is binnen de gemeenteraad al een mening gevormd tijdens de bespreking in de raadscommissievergadering en daar hoeft dan niet meer breed over gediscussieerd te worden. Zo ook de afgelopen raadsvergadering.

Er zat deze keer een hamerstuk bij die voor de ChristenUnie van grote betekenis is. Het betreft het starten van de nieuwe Stichting Veens. Ondanks dat we daar in de raad niet meer over hoefde te spreken, zijn we als ChristenUnie ontzettend blij dat een door ons gewenste verandering nu omgezet wordt in daden. Met de nieuwe bestuurlijke inrichting van het welzijnswerk heeft de raad en het college meer invloed op de dagelijkse gang van zaken van het welzijnswerk in Veenendaal. Daar heeft de ChristenUnie op gestuurd. Wij wensen de nieuwe directeur Peet de Graaf van Stichting Veens veel succes en wijsheid toe bij de verdere werkzaamheden.

Archief > 2020