Uit eerbied en respect

Afbeelding looppad bij bijdrage voor de website Uit eerbeid en respect.jpgzaterdag 25 april 2020

In mei 2019 is tijdens de raadsvergadering door de fractie van de ChristenUnie, met de mede-indieners ProVeenendaal en VVD, een motie ingediend om op het kindergrafveld van de begraafplaats De Munnikenhof herkenbaar te maken waar het looppad is en waar de kindergraven zijn gelegen. Op dit kindergrafveld zijn tussen 1921 en 1960 meer dan duizend kinderen begraven. Vanwege de inrichting van dit grafveld, wat nagenoeg geheel bedekt is met gras, waren de looppaden en de kindergraven niet van elkaar te onderscheiden.

De fractie van de ChristenUnie vindt een goed verzorgde begraafplaats belangrijk uit eerbied voor de doden en met respect voor de nabestaanden. In de motie hebben wij het college verzocht om in het eerste kwartaal 2020 op het oude kindergrafveld herkenbaar te maken waar het looppad is en waar de kindergraven liggen. Deze motie is door de raad unaniem aangenomen.

Wij zijn het college en de uitvoerende afdeling zeer erkentelijk dat de uitwerking van de motie heeft plaatsgevonden. Met dankbaarheid hebben we geconstateerd dat het looppad mooi en verzorgd is uitgevoerd.

Archief > 2020