Schriftelijke vragen aan het college

CU_Roelof_Mulder.jpgwoensdag 15 april 2020

Het Coronavirus trekt een zware wissel op de volksgezondheid, maar ook economisch is het moeilijk. Door de strikte maatregelen, om verspreiding van het virus tegen te gaan, lopen de inkomsten van veel ondernemers sterk terug. Dit geldt bijvoorbeeld voor horeca- en winkelondernemers in het koopcentrum en in de wijkwinkelcentra. Maar ook voor sommige ondernemers in de aanloopstraten en op onze bedrijventerreinen.

Roelof Mulder heeft, namens de fractie van de ChristenUnie, een brief aan het college gestuurd met daarin de volgende vragen:

1. Op 8 april publiceerde het Financieel Dagblad een artikel over de druk die de landelijke overheid uitvoert op het verlagen van de winkelhuren voor pandeigenaren. In de dagen daarna kwam er meer aandacht voor dit onderwerp in de landelijke media: Heeft het college contact met de ondernemersvereniging en winkeliersverenigingen over de gevolgen van de Coronacrisis en over onderwerpen als huurpauze of andere dringende zaken en wat is de situatie hieromtrent?
  2. Is het college bereid om een extra inspanningen te doen in de vorm van bemiddeling of anderszins als dat nodig is om tot goede afspraken te komen tussen winkeliers, ondernemers en pandeigenaren, gericht op het voortbestaan van een gezonde winkelstad (buurtcentra, aanloopstraten, PDV en winkelhart)

Wij zien met belangstelling de beantwoording van het college tegemoet

Archief > 2020