De Voedselbank en Overstag zijn van grote waarde

Logo Voedselbankdonderdag 22 februari 2018

Als ChristenUnie zullen wij tijdens de raadsvergadering een amendement indienen bij het Raadsvoorstel Motie verhuur panden. Wij willen met het voorstel bewerkstelligen dat de Voedselbank en Overstag opgenomen worden in het gemeentelijk beleid.

De Voedselbank is immers van grote waarde en een onmisbare schakel in het lokale armoedebeleid. Zij zorgt ervoor dat een deel van onze inwoners deze primaire levensbehoefte aangevuld krijgt.

Ook Overstag is van grote betekenis. Deze onderwijsinstelling realiseert dat leerlingen van 12 jaar en ouder, die met hardnekkige problematiek te kampen hebben, een veilige leerplek krijgen. Op deze manier kan voor korte of langere tijd passend onderwijs worden geleverd, daar waar reguliere onderwijsinstellingen dat niet meer kunnen.

De ChristenUnie is ervan overtuigd dat deze beide organisaties van grote waarde zijn en daarom vinden wij dat het de verantwoordelijkheid van de gemeente Veenendaal is om voor hen huisvestiging te faciliteren.

Armoede
Gemeenteraad