Passie voor sport

23622200_1703637873044172_8576574094288077311_nmaandag 20 november 2017

“Ondernemender en slagvaardiger” was de opdracht die SportService met de verzelfstandiging in 2011 heeft meegekregen, aldus directeur Frank Hafkamp tijdens het werkbezoek van de ChristenUnie aan SportService op 17 november 2017. Zes jaar bestaat de zelfstandige stichting SportService Veenendaal inmiddels. Een mooi moment om eens van gedachten te wisselen over sport, het verleden en de toekomst. Voor SportService zijn daarom ook Frank, Giesse, Henk, Rob, Harm-Jan, Wilco en later ook Ate aangeschoven. Een breed gezelschap dat in de startblokken staat om de zeven aanwezige leden van de fractie van de ChristenUnie te vertellen over hun passie voor sport en dan met name sport in Veenendaal.

Al snel blijkt in de presentatie dat SportService Veenendaal zijn zaakjes goed op orde heeft. SportService streeft ernaar om het sportloket te zijn voor Veenendaal, met daarbij het zwembad als basis. SportService richt zich op het verbeteren van de aantrekkelijkheid van ons zwembad. Zij wil dit doen door te investeren in herkenbaarheid, maar ook juist nieuwe publiekstrekkers te introduceren. Met het rode bolletje en, recent, de bandenglijbaan lijkt dit zeker te lukken. Ook als je ziet dat de abonnementsverkopen ook dit jaar weer met 10% zijn gestegen.

Het is echter niet alleen het zwembad dat de aandacht krijgt van SportService. Zo hebben we het al snel over de verschillende accommodaties die door sportverenigingen en scholen worden gebruikt. Ook het werk van de combi-functionarissen, die steeds meer door basisscholen worden ingehuurd om bewegingsonderwijs te geven, komt aan de orde. We kijken naar het sporten voor ouderen, voor mensen met een beperking, naar sportevenementen zoals recent het EK-frisbee, maar ook de cityrun en Veenendaal on ice, we hebben het over TeamVeenendaal om de prestatiesporters te ondersteunen en de manier waarop prestatiesport en breedtesport elkaar kunnen versterken. We kijken ook nog even vooruit naar actuele thema’s zoals een veilig sportklimaat, alcoholgebruik en een rookvrije generatie. Eigenlijk doet SportService al heel veel voor Veenendalers, met veel enthousiasme en een groot sporthart. Toch moet ook Frank Hafkamp toegeven dat die ene landelijke erkenning als sportstad van het jaar nog iets is dat hij graag aan de lijst van prestaties zou willen toevoegen.

De ChristenUnie is echter ook een partij die de daad bij het woord voegt. Ook vandaag is weer genoemd dat sport en bewegen voor iedereen bereikbaar moet zijn. Een mooie opgave, maar hoe doe je dat als je een beperking hebt. Bij SportService noemt men dit Sport Extra en de ChristenUnie mocht vandaag ervaren hoe het is om te tennissen vanuit een rolstoel. Op het complex van tennisvereniging Spitsbergen mocht Sari de fractieleden van de ChristenUnie uitleggen hoe zij allereerst met een rolstoel konden voortbewegen, draaien, stoppen, dan ook nog hun oog op de bal gericht moesten houden en die bal over het net moesten slaan. Binnen de fractie is de bewondering voor elke sporter, maar zeker ook de sporters met een beperking na dit geslaagde werkbezoek alleen maar meer gegroeid.

Archief > 2017