De handen ineen voor het winkelcentrum

Veenendaal centrum 5 mei 201715woensdag 17 mei 2017

Donderdag 18 mei besluiten we in de gemeenteraad over diverse zaken die ons winkelcentrum aangaan. Alle belanghebbenden hebben de handen ineengeslagen. Ondernemers gaan zelf een fonds opzetten voor meer gezamenlijke activiteiten in het winkelcentrum.

Er is een gezamenlijk plan om bij bestede aankopen in het winkelcentrum het parkeerkaartje goedkoper te maken. De warenmarkt wordt verzelfstandigd. Er ligt een goed voorstel rond de voormalige Pniëlkerk. Winkels buiten het centrum worden verleid naar het centrum te verhuizen. De gemeente verdubbelt tot maximaal € 50.000,- het budget voor georganiseerde evenementen. Het terrein achter de Corridor gaat bebouwd worden en wordt dus aantrekkelijker. Het stadsstrand verdient een blijvende plaats in het winkelcentrum. De ChristenUnie is positief over de plannen. Maar een ding moet wel in het oog gehouden worden: wordt het gemeenschapsgeld goed verdeeld? Zaken als Cultuur en de Openbare buitenruimte zijn ook belangrijk. De ChristenUnie zal de uiteindelijke keuzes maken met oog voor al deze zaken.

Archief > 2017