Indrukwekkend werkbezoek aan Van Manen

maandag 04 maart 2013

Als ChristenUnie willen wij niet alleen op beleidsniveau aandacht geven aan de Economie, maar ook door middel van werkbezoeken de ondernemer opzoeken. Vrijdagmiddag 1 maart heeft ChristenUnie Veenendaal een werkbezoek georganiseerd bij Van Manen, importeur van woondecoratie, gifts en speelgoed. Naast wethouder Van Soest, acht fractieleden en vertegenwoordiging uit het bestuur waren nog vijftien ChristenUnieleden aanwezig.

Van Manen Veenendaal is een familiebedrijf en bestaat dit jaar 65 jaar. Vanuit het Verre Oosten importeren zij hun collecties. Kantoor, showroom en magazijn zijn op één locatie gevestigd aan de Wageningselaan in Veenendaal. Op deze manier kunnen zij snel en slagvaardig het product leveren.

Het doel van dit werkbezoek was om een indruk te krijgen van het bedrijf en te horen wat de ondernemer bezighoudt.

Eigenaren Johan van Manen en Rob Vonkeman hebben ons eerst meegenomen door de historie van het bedrijf. In 1948 gestart als groothandel, met de voorraad op zolder en gedeeltelijk in de huiskamer van de familie Van Manen. Een generatie later uitgegroeid tot een gerenommeerde importeur met 30 man personeel en actief in meer dan vijfentwintig landen. Hierna volgde een rondleiding door de magazijnen waar we met ontzag keken naar de plafondhoge stellingen vol met producten. In de grote sfeervolle showroom staan de woondecoraties, gifts en speelgoed aantrekkelijk opgesteld.

Alle deelnemers waren onder de indruk van dit veelzijdige en boeiende werkbezoek bij Van Manen.

Raadslid Dirk Koudijs“ Een prachtig familiebedrijf met een unieke bedrijfsvoering. Als Veenendaal kunnen we er trots op zijn dat Van Manen in Veenendaal gevestigd is.”

Tineke Bette

Archief > 2013