Carla Dik en André Rouvoet op de markt in Veenendaal

dinsdag 01 maart 2011

Zaterdag 26 februari was er een grote politieke markt in de Hoofdstraat. Het winkelend publiek werd door de ChristenUnie getrakteerd op een paar bijzondere bijzondere publiekstrekkers.

Carla Dik-­Faber, ChristenUnie lijsttrekker voor de Provinciale Staten in Utrecht en André Rouvoet, ChristenUnie fractievoorzitter van de Tweede Kamer waren naar Veenendaal gekomen om daar de Provinciale Campagnetour af te sluiten. En het is een spetterend slot geworden! Zelfs de landelijke Pers was aanwezig.

André Rouvoet

Diverse leerkrachten en managementleden uit het Veenendaalse basis­ en voortgezet onderwijs waren uitgenodigd om met André Rouvoet bij onze marktkraam te komen spreken. De bezuinigingen op het passend onderwijs gaan hem aan het hart. Staande op een zeepkist heeft André Rouvoet o.a. het volgende gezegd:

"Premier Rutte, laat ik heel helder zijn, de ChristenUnie is niet tegen bezuinigen. Wij weten ook dat het nodig is. Maar als je dan bezuinigt, ook op het onderwijs, dan moet je dat wel verantwoord doen. Wij hebben aangeboden de omstreden bezuinigingen op het passend onderwijs te vervangen voor andere. Dat was niet alleen een uitgestoken hand van de oppositie, maar ook van de samenleving. Het is een gemiste kans als je de hand niet aanpakt."

De NOS heeft hiervan opnames gemaakt en ´s avonds was deze ChristenUnie­actie in  het 20.00 uur NOS Journaal te zien.

Carla Dik

Naast het item vanuit de landelijke politiek, heeft Carla Dik aan de heer Piet de Vrije, directeur van Patrimonium Woonstichting, een grote plaat Spakenburgse koek uitgereikt. Dit vanwege de verdienste die hij, samen met zijn 70 medewerkers, verleend op het gebied van sociale woningbouw, de zorg­ en starterswoningen en het duurzaam bouwen in Veenendaal. Carla Dik heeft in haar speech De Vrije met lof toegesproken: Ook de ChristenUnie heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan en met deze uitreiking aan Patrimonium willen wij het belang van sociale woningbouw en duurzaam bouwen onderstrepen. Waarna het aanwezige publiek spontaan reageerde met een hartelijk applaus.

Het was al met al goed zaken doen met Carla Dik en André Rouvoet op de markt in Veenendaal.

Tineke Bette

Archief > 2011