weblog Henk van Soest: lijsttrekkersdebat

zaterdag 20 februari 2010

Donderdagavond 18 februari was het lijsttrekkersdebat. Een levendig debat met 9 lijsttrekkers over o.a. bezuinigingen, wonen, verkeer, wijkgericht werken en veiligheid. Ik heb een aantal overeenkomsten gezien tussen de partijen. Maar ook verschillen.

Veel partijen vonden - net als wij zelf- duidelijk dat bezuinigingen onvermijdelijk waren. De PvdA wil eerst de spaarpot opmaken en ziet geen noodzaak voor 2014 te bezuinigen. Een opmerkelijk afwijkend standpunt. Ik heb gesteld dat het sociale pakket voor mensen met een laag inkomen niet mag worden aangetast. Niemand reageerde daar negatief op. Daar ben ik blij mee.

Wijkwethouder
Echt concreet was het wel op ons punt van  "de wijkwethouder" Wij kregen steun op ons idee de mensen in de wijk meer zelf te laten meedenken en praten over wat zij willen en een wethouder per wijk aan te wijzen die in gesprek is met de inwoners. Ook dat keuzes soms in de wijk zelf worden gemaakt.

Henk van Soest

Archief > 2010