Weblog Andre Groenewegen: Nieuw elan

woensdag 17 februari 2010

Wat waren ze overtuigd van hun prestaties op economisch gebied. De coalitiepartijen jubelden alsof het een lieve lust was over hun gehaalde doelstellingen tijdens de bijeenkomst van de bedrijvenkring.

Echter, een enkele nuchtere opmerking maakte een einde aan de euforie van het eigen gelijk. 'O', merkte Dirk Koudijs tegen wethouder Bert van den Bos van het CDA op: 'hoe heb je dat dan gered? Met die anderhalve man voor economie op kantoor? Wat hebben jullie daar eigenlijk aan gedaan?' Het werd stil.

'En', vervolgde Koudijs 'hadden jullie jezelf niet tot doel gesteld bedrijfsterreinen te revitaliseren, zeg maar oude panden op te knappen en te moderniseren? Sorry, maar we zijn nu vier jaar verder* Eerlijk gezegd valt het me wel wat tegen', vervolgt Koudijs. Het werd nog stiller.

Tot slot merkte Dirk Koudijs fijntjes op dat ondanks dat de coalitie zich 'toch tot doel had gesteld meer bedrijven toe te voegen aan het Veense? Hoe hebben jullie dat gedaan met het beetje ruimte dat we nog
over hebben?'

Kortom: Het wordt tijd voor een nieuw elan.

Archief > 2010