Ook ChristenUnie en SGP gaan lijstverbinding aan

maandag 14 december 2009

De ChristenUnie en de SGP presenteren met trots de lijstverbinding voor 'christelijk Veenendaal'.

"Een lijstverbinding op het liberale vlak tussen VVD en D66 heeft laten zien dat politieke partijen elkaar ondanks de overduidelijk grote verschillen toch kunnen vinden en dat is een pluspunt voor de Veenendaalse politiek. De ChristenUnie en de SGP willen daar een alternatieve lijstverbinding tegenover zetten vanuit een bijbels gefundeerde overtuiging. Natuurlijk hebben ook deze twee partijen hun verschillen. Toch vinden de partijen elkaar vaak als het gaat om hun gemeenschappelijke basis de bijbel."

Desgevraagd reageert Johan Blad, politiek secretaris van de ChristenUnie Veenendaal: ,,Door de lijstverbinding met de SGP laten we zien dat wij als ChristenUnie en SGP elkaar de restzetel gunnen. Natuurlijk zijn er verschillen, maar we putten uit dezelfde bron. De SGP heeft ja gezegd en wil graag deze lijstverbinding. We hebben ook het CDA gevraagd, helaas hebben zij besloten geen lijstverbinding met ons aan te gaan."

,,De SGP is blij met deze lijstverbinding", aldus voorzitter Jan Hoogendoorn. ,,Het illustreert dat onze gemeenschappelijke basis tot een goede samenwerking kan leiden. Dit biedt perspectief voor de toekomst van de bijbelse politiek in Veenendaal waar de SGP voor staat."

Archief > 2009