ChristenUnie: Europa en WERV versterken elkaar

maandag 04 augustus 2008

Bij de behandeling van de Kadernota heeft de ChristenUnie met succes gepleit voor een onderzoek naar de mogelijkheden van gezamenlijk Europees beleid vanuit de vier WERV-gemeenten. Food Valley, waarmee onze regio zich profileert, biedt daarvoor kansen.

Raadslid Carla Dik diende namens de ChristenUnie een motie in: "Food Valley, dat financieel ondersteund wordt door de vier WERV-gemeenten, heeft veel kennis in huis over voeding en voedselproductie. Daarmee kan Food Valley een belangrijke bijdrage leveren aan de discussie hierover op Europees en internationaal niveau. Omgekeerd kan Europa, door Europese netwerken en subsidies, de positie van onze regio als Food Valley versterken". Het college van B&W treedt in overleg met de WERV-partners om de mogelijkheden van gezamenlijk Europees beleid, waaronder een lobbyist, te bespreken en zal hierover rapporteren bij de behandeling van de begroting 2009.

Archief > 2008