De stem van Veenendaal

CU_Sanny_Brunekreeft.jpgvrijdag 22 november 2019

In juli heeft de ChristenUnie het initiatief genomen om een voorstel in te dienen waardoor de inwoners van Veenendaal via een digitale tool makkelijker betrokken kunnen worden bij besluiten die genomen worden. En om het simpeler te maken voor Veenendalers om zelf met ideeën te komen. Dit idee, dat de Stem van Veenendaal wordt genoemd, werd door alle partijen in de gemeenteraad omarmd en er is aan de wethouder gevraagd om dit verder uit te werken.

Inmiddels is duidelijk wat dit kan gaan kosten. Daarom waren we blij met het steuntje in de rug van ProVeenendaal in de afgelopen raadsvergadering waarin we spraken over de Programmabegroting 2020-2023. Er is een motie ingediend om het plan uit te werken en hierbij ook te kijken hoe we dit kunnen betalen. In het voorjaar 2020 komt dit voorstel.

Omdat wij de betrokkenheid van Veenendalers van groot belang vinden en graag zien dat elke stem wordt gehoord, zijn we blij met deze stap.

Archief > 2019