Waar staan wij voor als ChristenUnie Veenendaal?

Afbeelding Tineke bij bijdrage Algemene Beschouwingen 8 november 2018.jpgwoensdag 09 januari 2019

Deze week is er in de media veel aandacht voor de Nashville verklaring. Er zijn verschillende initiatieven genomen voor aangepaste verklaringen door zowel voor- als tegenstanders van de Nashville verklaring. Gert-Jan Segers heeft op de website van de ChristenUnie en op sociale media maandag een bericht geplaatst hoe we als partij deze verklaring zien. Deze verklaring van Gert-Jan Segers kunnen we als afdeling Veenendaal van harte ondersteunen.

In ons Verkiezingsprogramma hebben we duidelijk aangegeven wat onze uitgangspunten zijn. Een paar frases uit ons voorwoord:

‘Wij vinden het meer dan ooit belangrijk om te geloven in een stad en gemeente waar het niet meer gaat om ‘ik’ maar om ‘wij’. In een politiek van draagkracht en draagvlak. In verbinding staan met en tussen Veenendalers. Jezus Christus leert ons om God en onze naasten lief te hebben.

De ChristenUnie wil in Veenendaal, met de Veenendalers, bouwen aan een toekomst waarin er verbinding tot stand komt tussen de verschillende groepen in onze samenleving.

Onze droom is dat Veenendaal een duurzaam groeiende en bloeiende stad is. Een stad waar verschillen worden gerespecteerd en bewoners naar elkaar luisteren. Een stad die veilig is en waar het in elke fase van je leven plezierig wonen is. Wij komen op voor een samenleving waarin iedereen meetelt. Dát is ons uitgangspunt.’

We sluiten dan ook graag aan bij de woorden die Gert-Jan Segers deze week op Facebook schreef:

“Jezus’ eerste boodschap voor deze wereld is niet een lijst met do’s en don’ts, maar een hartelijke uitnodiging die duidelijk maakt dat iedereen welkom is bij Hem. Wie je ook bent. Ik hoop dat wij als christenen in onze samenleving niet allereerst een opgeheven vinger laten zien, maar vooral een luisterend oor en een helpende hand.”

Archief > 2019