ChristenUnie Veenendaal lijst 7

donderdag 07 februari 2002

De ChristenUnie Veenendaal is bij de gemeenteraadsverkiezingen op 6 maart a.s. de hekkensluiter; met lijstnummer 7 staat zij namelijk helemaal achteraan op het stembiljet. En dat terwijl de ChristenUnie binnen de gemeenteraad de grootste fractie is! De ChristenUnie is echter, hoewel een voortzetting van RPF en GPV, formeel gezien een nieuwe partij. Voor nieuwe partijen geldt dat zij achteraan moeten aansluiten.

4 februari 2002

De voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen zijn in volle gang. Op 22 januari jl. hebben alle politieke partijen in Veenendaal hun formulieren voor de kandidaatstelling ingeleverd bij het gemeentehuis. Bij het vaststellen van de lijstnummering door het stembureau van de gemeente, wordt rekening gehouden met de uitslag van de vorige gemeenteraadsverkiezingen. In 1998 deden RPF en GPV met een gezamenlijke lijst mee aan de verkiezingen. Zij behaalden toen de meeste stemmen en kregen dan ook het grootste aantal zetels in de gemeenteraad toebedeeld.
In oktober vorig jaar zijn RPF en GPV samen gegaan in de ChristenUnie. Hierdoor is bij de verkiezingen formeel sprake van een nieuwe politieke formatie. Omdat nieuwe partijen achteraan moeten aansluiten, heeft de ChristenUnie van het gemeentelijk stembureau lijstnummer 7 gekregen.

De ChristenUnie is een nieuwe naam voor een nieuwe partij met een nieuw elan. Onveranderd is dat de ChristenUnie kiest voor een weloverwogen christelijk geluid in de politiek, gebaseerd op het Woord van God, met een open oog voor wat er in de samenleving speelt.

Archief > 2002