Samen doen maakt het leuker!

Afbeelding bij de bijdrage over de Shelter.jpgdinsdag 07 september 2021

In de gezellige huiskamer van De Shelter werden een viertal fractieleden en de wethouder van de ChristenUnie op vrijdagmiddag 29 augustus hartelijk ontvangen en maakten we kennis met de bewoners en de begeleiders van De Shelter. Maar ook de handen werden uit de mouwen gestoken. Samen met de cliënten van De Shelter hebben we een paar ovenschotels met heerlijke spinazie lasagne gemaakt. Omdat dit gerecht met vereende krachten werd bereid, werd het smaakvol ontvangen en genuttigd.

De Shelter is een woonvorm voor 36 mensen met een verstandelijke beperking. Het pand is gelegen op de hoek van de Laan der Techniek en de Industrielaan. De zorgorganisatie Abrona verleent hier de zorg. De cliënten hebben allemaal een eigen appartement en kunnen gebruik maken van de gezamenlijke huiskamer. Op verschillende dagen koken de cliënten onder begeleiding een maaltijd die in gezamenlijkheid word gegeten. Tevens worden er spelletjes gedaan of samen televisie gekeken.

Maar ook in de appartementen is er een hoop gezelligheid. Twee broers, beide met een eigen appartement, speelde het spel ‘Call of duty’ op de xbox. In een aantal andere appartementen werd er druk gekleurd of gewerkt aan een diamond painting.

Het personeel heeft bij het begeleiden van de cliënten veel ondersteuning van vrijwilligers. Wij hebben als ChristenUnie Veenendaal grote waardering voor het vele werk wat door professionals en vrijwilligers wordt verzet om deze inwoners van Veenendaal de nodige ondersteuning te geven in het dagelijks leven.

Als ChristenUnie zijn we door Stichting Present op het spoor gezet van De Shelter. Zij hebben het hele traject begeleid en ervoor gezorgd dat de nodige voorbereidingen waren gedaan voor een geslaagd werkbezoek. Iets wat we als ChristenUnie Veenendaal een ieder willen aanbevelen. Want iets samen doen geeft dubbel zoveel vreugde

Archief > 2021