Goed bericht uit Den Haag

Afbeelding Hoogspanningsmast bij bijdrage Goed nieuws uit Den Haag.jpgdinsdag 13 november 2018

Op 8 november maakte minister Wiebes bekend dat o.a. Veenendaal voor het ondergronds aanbrengen van hoogspanningslijn in aanmerking komt. Naast Veenendaal komen nog zestig gemeenten in het rijtje voor. In Veenendaal gaat het om circa 5 kilometer aan bovengrondse hoogspanningslijnen die ondergronds moeten worden aangebracht.

Met dit besluit is er weer een grote stap gezet. Het voorbereidende onderzoek is in Veenendaal al gestart, begin 2019 verwachten we hier de uitkomst van. Naast de financiering van ongeveer 5 tot 6 miljoen, moet de gemeenteraad uiteindelijk een definitief besluit nemen over het ondergronds aanbrengen van de hoogspanningslijn in Veenendaal. Er moeten dus nog meer stappen gedaan worden, voordat tot uitvoering wordt overgegaan. Maar toch is dit goede bericht uit Den Haag van groot belang in het verdere proces.

Wij zullen als ChristenUnie ons tot het uiterste blijven inspannen om de hoogspanningslijn in Veenendaal onder de grond te krijgen.

Archief > 2018