Klantvriendelijke parkeertarieven

ChristenUnie Veenendaal GR18 -38woensdag 24 januari 2018

Het parkeerbeleid en de daarbij horende exploitatie is al jaren onderwerp van discussie. In de jaren voor de economische crisis zijn parkeergarages gebouwd. Door de tegenvallende verkoop van parkeerkaartjes levert dat tekorten op.

Nu wordt Veenendaal op de vingers getikt door de ACM (autoriteit consument en markt) dat er concurrentievervalsing optreedt ten opzichte van particuliere parkeergarages, doordat Veenendaal de tekorten met belastinggelden betaalt. Het college heeft nu voorgesteld om het parkeren in het winkelcentrum tot economische activiteit van algemeen belang te benoemen. Dan heb je andere regels voor de parkeerexploitatie en op die manier kunnen we in Veenendaal de prijs van een parkeerkaartje klantvriendelijk houden. Want als we de ACM volgen, zou het parkeerkaartje wel meer dan twee keer zo duur kunnen worden. Dat wil de ChristenUnie niet en daarom steunen we het college in haar zoektocht naar een oplossing in het conflict met de ACM.

Willem van Braak
gemeenteraadslid ChristenUnie Veenendaal