Afgelast

JBL_Raadslid_Veenendaalwoensdag 19 april 2017

Welke voetbalouder kent niet het moment dat je met een stuiterend kind op zaterdagmorgen klaarstaat om naar het voetbalveld te gaan en dan toch dat ene telefoontje krijgt: “Afgelast”.

VRC is een voetbalclub in Veenendaal die uit zijn trainingsjasje is gegroeid. Het aantal velden en met name de weersbestendigheid van de velden is niet opgewassen tegen de sterke groei in ledental. Om nu toch zoveel mogelijk jeugd en ook senioren te laten voetballen, heeft de club de vervanging van twee velden door kunstgras aangevraagd.

Een keuze die wij als ChristenUnie van harte ondersteunen. De zorgen die er waren omtrent het rubbergranulaat zijn grotendeels weggenomen door het onderzoek waarvan de uitkomst wordt onderschreven door diverse instanties. Dat samen met de toezegging van wethouder Stroobosscher dat hij de ontwikkelingen rondom het rubbergranulaat en eventuele alternatieven in de gaten blijft houden, zorgden ervoor dat wij tijdens de raadsvergadering van 12 april hebben ingestemd om VRC de sportieve uitbreiding te geven.

Archief > 2017