De handen uit de mouwen!

werkbezoek present.jpegwoensdag 13 november 2019

Als fractie van de ChristenUnie fractie zijn we vaak met raadsvoorstellen en vergaderen bezig en toch steken we ook graag de handen uit de mouwen. Vrijdag 8 november om 15.00 uur verzamelden wij als fractieleden bij de Palmengrift. Aan het werk om een grote binnenplaats winterklaar te maken en een warme maaltijd te bereiden.

Aan de Palmengrift wonen 26 bewoners met een niet aangeboren hersenletsel bijvoorbeeld als gevolg van een herseninfarct of ongeluk. Deze mensen leven zelfstandig en krijgen begeleiding, dagbesteding en 24-uurs zorg aangeboden.

Wij hebben Present gevraagd of we iets voor ze konden betekenen en zij hebben ons gematcht met InteraktContour, de organisatie die de mensen aan de Palmengrift begeleidt. Zij hebben aangegeven op zoek te zijn naar een groep vrijwilligers die  de binnentuin weer helemaal schoon en winterklaar kon maken en mee wilden doen met het bereiden van een tapasmaaltijd. Wij hebben die taak graag op ons genomen!

Met bezems en onkruidkrabbers werd er hard gewerkt en schoongemaakt. Samen met de cliënten werden nieuwe planten gepoot en onderging de binnenplaats een hele metamorfose. Ondertussen waren andere leden van de fractie en een aantal cliënten onder leiding van begeleiders het eten aan het voorbereiden. Heerlijke tapas gerechten deden het water in de mond lopen. Na het harde werken was het goed om met elkaar te eten en werd het meeste van de aangeboden maaltijd opgegeten.

Ondertussen vertelden twee bewoners wat deze leefgemeenschap voor hen betekent. Verhalen met een droevige rand waar tegelijkertijd de vreugde doorklonk. Over het verdriet werd niet veel gesproken. Wel over de vreugde die men vond om met elkaar op te trekken. Steun aan elkaar vinden om in het leven je weg weer te vinden.

Als fractie van ChristenUnie vonden wij het enorm waardevol om via de Stichting Present onze handen uit de mouwen te steken voor deze fantastische groep mensen en hun begeleiders.

Archief > 2019