Veenendaal

Beste ##firstname##,

De Europese verkiezingen liggen achter ons en die hebben voor de ChristenUnie een teleurstellend resultaat opgeleverd. Waren we te weinig zichtbaar, spreekt onze boodschap niet aan of is er iets anders waardoor we niet meer vertegenwoordigd zijn in Europa? Het zijn vragen die we ons op landelijk, provinciaal en plaatselijk niveau moeten stellen. Om maar een plaatje te schetsen: over minder dan twee jaar hebben we weer gemeenteraadsverkiezingen.

In de kolom van de column stelt een nieuw kandidaat-bestuurslid zich voor: Marinde Meulenbroek. Wilt u alstublieft ook nadenken over een bestuursfunctie? We hebben u nodig! Formeel bestaat ons bestuur nog maar uit één lid! Voor meer informatie rond de diverse bestuursfuncties, kunt u altijd een e-mail sturen naar bestuur@veenendaal.christenunie.nl

Wilt u voor het werk van onze fractie, maar zeker ook voor de vervulling van de bestuursvacatures bidden?

ChristenUnie Veenendaal activiteiten

Wilt u of jij ook dagelijks op de hoogte blijven over welke onderwerpen er gesproken word en welke activiteiten er plaats vinden? Volg ons dan op onze socials Facebook, Twitter en Instagram.

Heeft u een specifieke vraag of zou u ook graag eens mee willen denken over een bepaald onderwerp? Benader gerust eens een van onze fractieleden hier  Zij gaan graag met u in gesprek.

Kijk ook op de website bij "Gast van de fractie". Wellicht is het iets voor u om een raadscyclus mee te lopen met de fractie om op die manier het politieke werk van dichtbij te ervaren.

De volgende nieuwsbrief

De volgende nieuwsbrief zal eind juli 2024 verschijnen.

Luisteren en omkijken naar elkaar

Opdat wij in vrijheid zouden leven

Hi, ik ben Marinde Meulenbroek, 26 jaar, geboren en getogen in Veenendaal. Ik ben kandidaat-bestuurslid voor de ChristenUnie Veenendaal.

Tijdens mijn studie Militaire Geschiedenis ben ik actief geweest bij Perspectief, de jongerenpartij. Vanwege stage en andere studieverplichtingen hield ik helaas te weinig tijd over. Inmiddels ben ik locatieleider bij Breinbrekers, een studiebegeleidingsinstituut en heb ik weer de tijd om me in te zetten voor de christelijke politiek.

Ik vind het belangrijk dat we open naar elkaar luisteren en omkijken naar elkaar. Luisteren naar wat God van ons vraagt, maar ook luisteren naar wat er speelt in onze samenleving. In deze gepolariseerde samenleving wordt naar mijn mening te weinig geluisterd en gaat het vooral om wie het hardst kan roepen.

Ik wil graag met onze Veenendalers het gesprek aangaan en luisteren naar hun mening en ideeën. Ik kijk er enorm naar uit om aan de slag te gaan en alle leden te ontmoeten.

Plannen voor een nieuwe Lampegiet voorlopig on hold

Het waren intensieve dagen afgelopen week toen er in de gemeenteraad gesproken werd over een nieuw theater. Het besluit om het voorstel voor een nieuw theater niet over te nemen, riep heel wat emotie op en soms ook een verkeerde voorstelling van zaken.

Samen zoeken naar het goede

De afgelopen jaren is er veel goed gegaan in Veenendaal. Bijvoorbeeld bij het minimabeleid. Denk aan de Veenendaal pas en tegemoetkoming in de meerkosten van chronisch zieken. Goed dat we in Veenendaal beseffen dat er soms een extra steun nodig is als het leven anders loopt dan je had gehoopt en dat we op dit terrein niet zullen bezuinigen.