De Heer is waarlijk opgestaan!

Veenendaal
De Heer is waarlijk opgestaan!

Beste ##firstname##,

We leven in de tijd van Kruis en Opstanding. Een belangrijke, zo niet de belangrijkste periode in het kerkelijke jaar. Gezang 195 uit het Liedboek voor de kerken beschrijft het het lijden van onze Heiland zo mooi en geeft tegelijk een doorkijkje naar wat komen gaat:

Hoe wonderlijk,uitzonderlijk

een sabbath is gekomen:

eens voor al heeft Hij het juk

van ons afgenomen.

Morgen mogen we het uitroepen: De Heer is waarlijk opgestaan! Halleluja! We wensen u een gezegend Paasfeest toe!

Ook in deze nieuwsbrief nogmaals de oproep: Wilt u alstublieft nadenken over een bestuursfunctie? We hebben u nodig! Voor meer informatie rond de diverse bestuursfuncties, kunt u altijd een e-mail sturen naar bestuur@veenendaal.christenunie.nl

Wilt u voor het werk van onze fractie, maar zeker ook voor de vervulling van de bestuursvacatures bidden?

ChristenUnie Veenendaal activiteiten

Wilt u of jij ook dagelijks op de hoogte blijven over welke onderwerpen er gesproken word en welke activiteiten er plaats vinden? Volg ons dan op onze socials Facebook, Twitter en Instagram.

Heeft u een specifieke vraag of zou u ook graag eens mee willen denken over een bepaald onderwerp? Benader gerust eens een van onze fractieleden hier  Zij gaan graag met u in gesprek.

Kijk ook op de website bij "Gast van de fractie". Wellicht is het iets voor u om een raadscyclus mee te lopen met de fractie om op die manier het politieke werk van dichtbij te ervaren.

De volgende nieuwsbrief

De volgende nieuwsbrief zal eind april 2024 verschijnen.

Wat is belangrijk?

Wentel uw weg op de Here

Wat is belangrijk?

Deze afgelopen weken hebben als politiek deze vraag aan de inwoners van Veenendaal gesteld. Wat is belangrijk om te behouden in Veenendaal als we keuzes moeten maken. In het licht van Pasen wil en mag de ChristenUnie daar antwoord op geven.

Er liggen financieel onzekere tijden voor ons. Er moeten keuzes gemaakt worden. Niet alles wat we als gemeenteraad zouden willen doen, kunnen we doen. En dan komt de vraag naar de raad toe; "wat vind je belangrijk?". Dan gaan de politieke vragen over het onderhoud van de publieke buitenruimte. Moet er wel geld gestoken worden in het stadpark? Moet er wel een nieuw theater komen? Dat zijn lastige vragen want de ChristenUnie wil ook een partij zijn voor heel Veenendaal en alle Veenendalers.

Tegelijkertijd vieren we Pasen. We zien op het offer wat Jezus heeft gebracht. Hoe Hij met ontferming bewogen was toen hij de grote menigte mensen zag. Hoe Hij in liefde zijn leven gaf voor iedereen die gelooft. Dat mag ook ons vertrekpunt zijn voor de keuzes die gemaakt moeten worden. De zorg voor de schepping en voor de mensen is voor ons het belangrijkst. Wij willen ons daar hard voor maken. Van daaruit hopen we zo goed mogelijk antwoord te geven op de vraag wat echt belangrijk is!

Jeroen van Esseveld, raadslid

Geef uw mening over de gemeentelijke financiën

Vanaf 2026 krijgen gemeentes minder geld van het Rijk. Als gemeente Veenendaal moeten wij daarom moeilijke financiële keuzes maken.

Meer woningen voor starters!

In een vorige raadsvergadering hebben we twee besluiten kunnen nemen die jongeren en starters gaan helpen om een woning te vinden in Veenendaal! Dit is ook één van de speerpunten uit ons verkiezingsprogramma.

Het Ambacht: een nieuwe stadswijk in Veenendaal

Afgelopen week heeft de gemeenteraad het ontwikkelkader voor de herontwikkeling van het Ambacht besproken en vastgesteld. Een ambitieus plan waar onze eigen wethouder zich sterk voor heeft gemaakt.

Nieuwbouw Het Vennehof (Boxalterrein)

Voor veel Veenendalers is de Boxal een bekende plek. Deze fabriekshal zal binnenkort verdwijnen. Op deze plek komen daarvoor nieuwe woningen in de plaats

Waar vind ik een toilet?

In de gemeenteraad van maart stond de visie op toerisme en recreatie op de agenda. Die visie hebben we als ChristenUnie van harte ondersteund. We hebben wel aandacht gevraagd voor een goed overzicht van openbaar toegankelijke toiletten. Ze zijn er wel, maar waar vind je ze? Een motie was voorbereid, maar uiteindelijk niet ingediend, want de wethouder heeft de inhoud van die motie toezegd: betere bewegwijzering naar openbaar toegankelijke toiletten. De bijdrage vervat in een gedicht:

Werkbezoek aan T-Café en vrijwilligersorganisaties

Vrijdagmiddag 9 maart waren we met bestuur, fractie en wethouder te gast in het T-Café op de Markt.