PEHAVEE stelt iedereen tevree!

afbeelding van de PEHAVEE fabriekvrijdag 25 maart 2016

Deze week ontvingen wij een prachtzending PEHAVEE met hierin jongenstruien, dames en kinderpullovers, damesvesten, slip-overs, jongenspakjes enz. Zie ETALAGE! Besteedt dus uw punten aan deze kwaliteitsgoederen want PEHAVEE stelt iedereen tevree.
Fa. Groen-Aartsen, Wolleweverstraat 3, Harderwijk.
Deze advertentie stond in 1948 in het nieuws- en advertentieblad van de Noord-West Veluwe.

Nu, 68 jaar later hebben wij in de raadscommissievergadering van 22 maart het raadsvoorstel van aankoop van de PEHAVEE fabriek besproken. Met de aankoop van het gebouw kan deze bijzonder plek aan de Vijgendam worden ontwikkeld tot woningbouw met behoud van het karakteristieke gedeelte van de fabriek.
Als ChristenUnie en GroenLinks hebben wij al jaren op de bres gestaan om deze fabriek voor Veenendaal te behouden.
Het gebouw staat op een mooie plek in het centrum en wordt sinds 25 jaar door de twee kunstenaars Janneke Boon en Ton Dijkshoorn bewoond en benut. Janneke Boon geeft workshops in beeldhouwen en doet dit op een unieke manier. Want niet alleen betalende cursisten, maar ook mensen met een beperking of een smalle beurs kunnen les krijgen.
We hebben dan ook tijdens de vergadering de wethouder gevraagd om mee te denken en mee te werken dat voor de huidige bewoners een goed en betaalbaar alternatief wordt gevonden.

De raadscommissie was unaniem positief in haar oordeel voor wat betreft de aankoop en ontwikkeling van het gebouw.Als ChristenUnie zijn we zeer ‘tevree’ dat de oude PEHAVEE fabriek straks, in afgeslankte vorm, een nieuwe uitstraling gaat krijgen.

Tineke Bette

Archief > 2016